• VioletRose

Snygga gravidkläder, var hittar jag det??

Är själv ganska tidigt i graviditeten, så jag tänkte fråga er som gått lite längre och har mer erfarenhet Var hittar ni snygga och lite trendigare mammakläder?

Har kollat runt på nätet och tycker det är svårt att hitta något som inte är oformligt stort eller myskläder. Jag vill ju kunna klä mig snyggt och visa upp min mage, utan att se ut som ett tält ????
    Har en del gravidkläder sedan tidigare graviditeter och ärvda/lånade (så hemma-mys-kläderna finns det gott om) men det vore kul att ha lite nya, fräscha kläder också.

Tacksam för all hjälp jag kan få!

• Svar på tråden Snygga gravidkläder, var hittar jag det??
  • Augusta08

Annars håller jag med övriga, man kan använda en hel del vanliga kläder, särskilt toppar/tröjor/tunikor, bara de är stretchiga och inte för korta så magen hänger ut mot slutet Det är svårt med snygga byxor tycker jag, och jag vet sedan tidigare graviditeter att den där himla resåren bara är i vägen och klämmer på magen. I alla fall på mig Tungan ute Men bra tips med stretchkjolar och tajts, egentligen inte så mycket min stil, men det är ju fint på andra så varför inte!?

• Augusta08

Sorry TS, känns som jag tog din tråd lite.. Var inte meningen, men är också ute efter lite snygga gravidkläder  Fast i och med att jag inte har så långt kvar så vill jag även kunna ha kläderna efter förlossningen, och helst när man ammar också. Många av mamalicious kläder är ju båda gravid- och amningskläder, så det är ju toppen! 

• VioletRose
    Augusta08 skrev 2014-02-06 10:11:34 följande:

Sorry TS, känns som jag tog din tråd lite.. Var inte meningen, men är också ute efter lite snygga gravidkläder smile1.gif  Fast i och med att jag inte har så långt kvar så vill jag även kunna ha kläderna efter förlossningen, och helst när man ammar också. Många av mamalicious kläder är ju båda gravid- och amningskläder, så det är ju toppen! 

Ingen fara, bara kul om fler har nytta av tråden
  • annaw1

Mom2mom har jag köpt lite på :) Dock behöver jag sälja en skjorta och en top som inte passade.. Tillhör den som inte orkar skicka tillbaka. haha!!

• annaw1

Lindex har också börjat med mammakläder. Dock bara på deras webshop!

• RubyRed

Nu vet jag inte vad du tycker om det, men jag har inte hittat några mammakläder som varit snygga och sköna i affärer när jag varit gravid. Jag har hittat dom begagnat. Dom används under en så kort period att dom oftast ser fräsha ut ändå. Jag vill inte ha vanliga kläder när jag är gravid eftersom det är lite speciellt att ha mammakläder :)

• Myc

Tycker indiskas omlottklänningar är fina. Ganska tajta och funkar även vid amning

• Cinema

Jag kan rekommendera Hafva.se. En butik i Luleå som även har webb-försäljning. Jag tycker att det är mycket skönare med formsydda kläder, avsedda för den växande magen, än att ha för stora storlekar och se oformlig ut.

• emmas1234

Jag försökte/försöker i så stor utsträckning som möjligt köpa kläder jag vill ha som icke-gravid men som funkar i båda fallen; trikåklänningar, trikåkjolar som dras upp över magen med en vanlig blus/t-shirt under om man vill visa magen.

Vid första graviditeten var jag höggravid under sommaren och då funkade mkt sommarbyxor/shorts från H&M med resår i midjan, gällde bara att vika ner resåren ett varv och ha långt linne över. Perfekta att ha även direkt efter graviditeten.

Annars är Tradera inte så dumt, där kan man hitta de plagg man måste ha i gravidutformning till bra pris.

Lycka till!

Svar på tråden Snygga gravidkläder, var hittar jag det??