Anonym (Christel) skrev 2014-02-04 01:08:44 följande:
Om du nyligen blivit ensam p g a att det tagit slut med din partner så måste du ge dig själv tid att sörja och komma över det. Dina framtidsdrömmar har krossats och det tar tid att läka såren.
Men nog har du någon enda vän, om du tänker efter?
Du skriver att du inget arbete har. Har du ingen sysselsättning alls? Vad gör arbetsförmedlingen? Finns det ingen utbildning du kan börja på? Det är det bästa sättet att utnyttja arbetslösheten. Med mera aktivitet på dagarna följer bättre nattsömn.
Om du inte kan få någon sysselsättning så försök att vara ute och röra dej så mycket som möjligt.
Jag hoppas du kan hitta något som får dej sova bättre och att vilja stiga upp på morgonen!
Kram!
Min partner har avlidit och det har varit en väldigt påfrestande tid. Har svårt att somna på kvällen trots att jag tycker att mina strategier borde fungera. Jag har inga nära vänner, dock några få bekanta, men är tacksam att min syster finns trots att hon bor långt bort. Hon har sina egna problem och jag försöker att inte lassa över mina på henne, trots att hon varit väldigt hjälpsam.
Tränar på att göra saker på egen hand än, det känns så konstigt. Det har varit en väldigt stor omställning från att tidigare ha haft någon att diskutera saker med, till att nu ta alla beslut själv.
Jag tar tacksamt emot din kram. Tack.