• Anonym (Lite nere idag)

Vad mitt liv skulle vara annorlunda....

Vad mitt liv skulle vara annorlunda

- om jag inte var så ensam
    - om jag hade en partner
    - om jag hade barn

- om jag arbetade
    - om jag hade vänner
    - om jag kunde somna på kvällen

Jag har varit ledsen ganska länge nu, fast jag försökt att inte visa så mycket utåt. Saknaden efter min partner är så stor och jag verkar ha svårt att komma över den. Vi hade framtidsplaner...... och nu är jag själv och känner mig vilsen.

Måste skaffa mig ett eget liv, men just nu finns inte orken, men jag får hoppas att det känns bättre imorgon.

• Svar på tråden Vad mitt liv skulle vara annorlunda....
    nicolinasse skrev 2014-02-04 00:53:53 följande:
    Kram!
    Tack, den värmde!
  • Anonym (Christel)

Om du nyligen blivit ensam p g a  att det tagit slut med din partner så måste du ge dig själv tid att sörja och komma över det. Dina framtidsdrömmar har krossats och det tar tid att läka såren.

Men nog har du någon enda vän, om du tänker efter?

Du skriver att du inget arbete har. Har du ingen sysselsättning alls?  Vad gör arbetsförmedlingen?  Finns det ingen utbildning du kan börja på? Det är det bästa sättet att utnyttja arbetslösheten. Med mera aktivitet på dagarna följer bättre nattsömn.
    Om du inte kan få någon sysselsättning så försök att vara ute och röra dej så mycket som möjligt.

Jag hoppas du kan hitta något som får dej sova bättre och att vilja stiga upp på morgonen!

Kram!

• nicolinasse
    Anonym (Lite nere idag) skrev 2014-02-04 00:57:51 följande:
    Tack, den värmde!
    Hur länge har ni varit separerade? Var bor du? Hur gammal är du?

Tänker att du kanske ska se det som en nystart, även om det är tufft. Ta med en bok och sätt dig på ett kaffe. Börja med nån aktivitet, kanske handarbete, studiecirklar. Sök det där jobbet som du alltid velat ha men aldrig vågat söka. Släng dig ut i världen.

Jag vet att det är bra mycket lättare sagt än gjort, men jag gick själv igenom en separation för några år sedan som var tung. Nu hade jag tur att jag hade hund, så jag hade inget annat val än att ta mig utanför dörren och möta människor. Men tillslut så slängde jag mig ut där, sökte ett jobb jag egentligen inte var kvalificerad för och fick det. Gå och prata med en terapeut?

Du klarar det! {#emotions_dlg.flower}
    Anonym (Christel) skrev 2014-02-04 01:08:44 följande:

Om du nyligen blivit ensam p g a  att det tagit slut med din partner så måste du ge dig själv tid att sörja och komma över det. Dina framtidsdrömmar har krossats och det tar tid att läka såren.

Men nog har du någon enda vän, om du tänker efter?

Du skriver att du inget arbete har. Har du ingen sysselsättning alls?  Vad gör arbetsförmedlingen?  Finns det ingen utbildning du kan börja på? Det är det bästa sättet att utnyttja arbetslösheten. Med mera aktivitet på dagarna följer bättre nattsömn.
    Om du inte kan få någon sysselsättning så försök att vara ute och röra dej så mycket som möjligt.

Jag hoppas du kan hitta något som får dej sova bättre och att vilja stiga upp på morgonen!

Kram!

Min partner har avlidit och det har varit en väldigt påfrestande tid. Har svårt att somna på kvällen trots att jag tycker att mina strategier borde fungera. Jag har inga nära vänner, dock några få bekanta, men är tacksam att min syster finns trots att hon bor långt bort. Hon har sina egna problem och jag försöker att inte lassa över mina på henne, trots att hon varit väldigt hjälpsam.

Tränar på att göra saker på egen hand än, det känns så konstigt. Det har varit en väldigt stor omställning från att tidigare ha haft någon att diskutera saker med, till att nu ta alla beslut själv.

Jag tar tacksamt emot din kram. Tack.

Svar på tråden Vad mitt liv skulle vara annorlunda....