• Nikki

Kan inte välja!!??? hjälp

Hej undrar om någon här inne kan dela med sig av för/nackdelar av vagnarna, vill ha alla åsikter om :

Brio spin
    Emmaljunga scooter 0.2
    Emmaljunga scooter s
    Emma ljunga scooter 3
    Emma ljunga scooter s3

Vill ha en vagn som är smidig, även bra att köra med i snös, lätt att ta med sig, och ska  gå att ha  till + 3 år, har svårt att bestämma mig en av vagnarna som ska inköpas. 

Tack på förhand (=

• Svar på tråden Kan inte välja!!??? hjälp
  • honeydew

Har bara haft en scooter S och var ganska nöjd med den. Det jag störde mig på var kort suflett och trångt under bågen (med typ vinterskor på) och just det har de justerat till scooter 3

Jag trivdes superbra med svängbara hjul och men det är väl vad man själv tycker och tänker.

• Nikki

okej, men kan man även ha till till barn som är 3+? eller blir det för tungt?? har för mig att max kilo är 15 kilo?

• Nikki

puffar inge, ingen som har någon av dessa vagnar?? vill köpa en  nu i veckan men har sån beslutsångest :/  vill ha en massa åsikter om vagnarna

• Flamma

Max 15 kilo är väl en svensk standard?

Högre vikt har du på tex mountain buggy Swift.

• honeydew
    Nikki skrev 2014-02-03 17:11:44 följande:
    okej, men kan man även ha till till barn som är 3+? eller blir det för tungt?? har för mig att max kilo är 15 kilo?

Precis, är svensk standard att bara testa 15 kg. Mitt barn vägde ca 16 kg vid tre år och jag använde vagnen ett par månader till efter det. Rätt eller fel? Ja jag vet inte. Då ser jag hellre till att inte överlasta varukorgen och hänga skötväskan på styret, så går det nog jämt ut.

Utländska vagnar klarar ofta mer, för att de testar med högre vikter. Inte för att svenska vagnar är klenare. Tyckte dock att jag hörde att Kronan sulkyn fr 2014 är testad för 20 kg? Kolla upp om det är viktigt för dig.
  • honeydew

Vagnar är ofta dessutom beställningsvaror, så räkna med att i värsta fall få vänta ett par veckor om du inte har tur och de råkar ha rätt färg på lager.

• Nikki

Jag var inne i en butik och såg alla  vagnarna, scooter s verkade bra...men hade en lite för låg bygel eller vad man nu ska säga...det gick inte att dra ner suffletten så som jag ville, och skulle det regna ute så skulle det regna in i ansiktet men den verkade rymlig..scooter 2.0 såg exakt lika dan ut fast med inte svängbara ljus...såg så klumpig ut. ...brio spin såg så trång ut och lite för smal, scooter s3 var lätt och nätt, men ljulen såg ut att lätt bli slitna och den var riktigt ful.. får forsätta och leta efter den perfekta sittvagnen som passar oss :)

Svar på tråden Kan inte välja!!??? hjälp