• EMPATl

Fler som har problem med att hitta bra jeans?

Hittar verkligen inga bra jeans!! Har storlek 28-29/32, 36-38.
    Alltså inga ovanliga storlekar som är svåra att hitta.. Men tycker inte att några sitter bra :( min rumpa blir ofta "nertryckt" och platt! Så jag använder mest ett par svarta byxor i stretch/bomull.. Men vill så gärna ha ett par bra fina jeans.

Någon som har ett bra tips på vad jag kan leta efter?!

• Svar på tråden Fler som har problem med att hitta bra jeans?
  • Tassa

Levis curved om du har lite rund rumpa och smal midja, sitter klockrent!

• Fia 28

Esprit jeans passar ofta bra om man har lite mera fyllning där bak =).

• SpanskaFlugan

Jag tycker det största problemet är att de slits så fort i grenen när man, som jag, cyklar mycket. Har många jeans som är knappt ett år gamla men som ändå är lappade i grenen.

• Fia 28
    SpanskaFlugan skrev 2014-02-03 12:29:49 följande:
    Jag tycker det största problemet är att de slits så fort i grenen när man, som jag, cyklar mycket. Har många jeans som är knappt ett år gamla men som ändå är lappade i grenen.
    Det problemet har jag även om jag inte cyklar. Problemet är att man vill ha mjuka bekväma jeans -> stretch tyg -> slits fortare.
  • EMPATl

Ja det är också tråkigt!! :/

Som mina svarta byxor som jag trivs i, bleks fort..

Men ska absolut kolla upp levis jeansen. Vilka affärer hittar man dessa i? Känns osäkert att handla på nätet när man inte kan prova dom.

• LillaJag06

Jag gillar Levis curve och mq:S Zoul.

Tyvärr är det svårt att hitta bra jeans med rätt passform när man är kurvig.

Har storlek 36 men smala vader.

• Glinda

Tiger har de bästa jeansen enligt mig, jag har ung samma storlek som dig

• Katw

Acne needle är en bra modell som jag kan rekommendera.

• Spartacus

Prova vara kurvig och lång m långa ben det är stretchjeans för min del... är absolut inte rund men eftersom jag är lång hamnar ju midjan på jeansen längre ner där mina breda höfter och putiga rumpa sitter...

Inget fel i stretch eller? Finns många snygga jeans som är stretchiga som attans och där det inte ser så stretchigt ut...

Är 180 lång och väger i vanliga fall ca 70 (nyförlöst)

• Susanne110

Jag har köpt de flesta Levis jeans på JC , Levis Store och Märkesmagasinet men även något par på MQ. De bruka kosta mellan 700-1000:- beroende om det är ordenarie pris eller rea.

• EMPATl

Har nu provat levis jeansen men dom satt åt h-lvetes!!! :(( känns omöjligt detta.

Alla jeans trycker ner min rumpa eller gör den bred känns det som. Fickorna sitter alldeles för lågt :/

• Roxanan

Det viktiga är att de sitter bra över rumpan och i midjan. Benen är lätta att ordna till hos en skräddare för en mindre summa. Köper man jeans med god kvalitet är det definitivt värt att lägga några hundra på ändringar.

Göteborgare i hjärtat
  • Tassa

Provade du rätt storlek då? Och den mest kurvade modellen?

• Tassa

Och vilka förslag hade personalen på JC? Testade du deras förslag?

Svar på tråden Fler som har problem med att hitta bra jeans?