• U never saw me

Hjärntumör på katt?

Min katt är 11 år och har det senaste året uppvisat lite beteendeförändringar. Jag tog honom till veterinären eftersom jag tänkte att han kanske hade fått en hjärntumör, men veterinären verkade inte alls tro det utan kollade mest efter ämnesomsättningsfel och tog lite blodprover. De sa att katten var frisk så jag nöjde mig med det svaret. Men ändå finns känslan kvar att något inte är som det ska.

T.ex så har han nu börjat bete sig som att han ser saker. Han fixerar blicken på saker som inte finns, som om han ska jaga något. Ibland är det som att han ser något som gör honom osäker, och då börjar han springa runt lite förvirrat med blicken fixerad på det han tror sig se. Han och min andra katt har också börjat bråka mer, och jag kan tänka mig att det beror på att även den andra katten märker att han inte är som han brukar.

I övrigt är han pigg och glad och verkar må bra. Vad jag läst så brukar man inte operera hjärntumörer på katter, så om det skulle vara det som var felet så gör man ju inte så mycket åt saken iallafall. Hade ni släppt det eller hade ni krävt att veterinären ska utreda vidare trots att de tycker att han verkar frisk?

• Svar på tråden Hjärntumör på katt?
  • nemo1

Det är väl bara att du ber om mer undersökningar inkl rtg, det bestämmer ju du som ägare.

Svar på tråden Hjärntumör på katt?