• mp90

Emmaljunga scooter 3S! Någon som har?

Vi tänkte köpa en ny vagn till donen snart 15 mån! Har tittat på emmaljungas nya scooter 3S! Gillar att den inte har lika pluffslig sufflet än scooter S! Men någon som har erfarenhet av den? :) Det står nog mellan den eller brio spin? Hjälp😁

• Svar på tråden Emmaljunga scooter 3S! Någon som har?
  • honeydew

Den är ju ganska så ny, så inte så många som har hunnit få hem dem ännu. På fb finns det en grupp som heter Emmaljunga, där finns en del som har den och pratar gott om den. Gå med där och fråga!

• RichardS

Vi köpte Scooter 3S i början på januari och är jättenöjda med den. Vi hade en Teutonia Fun innan. Vi köpte denna till vår 2 åring. Vagnen är otroligt lättkörd, skön och smidig att föra fram. Handtaget ger bra grepp och är ställbart. Sittplatsen är bredare än en av Brios modeller vi jämförde med vilket är bra i vintertid med mycket klädsel och är rätt ombonad. Vår son somnar väldigt lätt i den. Vi gillar också den höga sittframkanten som gör det lätt att få ned benen med skor på etc. Jag har bara positivt att säga. Det enda är i så fall att bromsen känns lite plastig på sin skena och låter en del när man fäller ned/upp den. Så länge den håller finns inget att anmärka på. Den är även enkel och smidig att fälla ihop. 

• mp90

Ja vi köpte den med:) mycket näjda än så länge! Tycker suffleten är lite prasslig dock! :)

• isolande
    mp90 skrev 2014-02-24 21:34:33 följande:
    Ja vi köpte den med:) mycket näjda än så länge! Tycker suffleten är lite prasslig dock! :)
    Funkar den för en karl på 1.90 att köra? Hade en phil och teds som syskonvagn innan och den var ju alldeles för låg, likaså andra paraplyvagnar.

Lättsvängd? Funkar den i lite småsnö med svänghjulen? Stabil? Tänkte ha ståbräda på den.

Funderar på en nämligen, därav alla frågor Glad
  • mp90

Jag är bara 172 så kan inte svara på om 20 cm längre tycker den är bekväm:) mkt stabil o lättkörd, den var som de flesta vagnar i snö! Funkar men blir ju tyngre såklart:)! Den väger ju knappt inget så ståbräda blir nog bra till! Blir ju inte jätte tungt menar jag:)! Tror den här vagnen kommer bli poppis:D

• Richard S
    isolande skrev 2014-02-27 16:32:51 följande:
    Funkar den för en karl på 1.90 att köra? Hade en phil och teds som syskonvagn innan och den var ju alldeles för låg, likaså andra paraplyvagnar.

Lättsvängd? Funkar den i lite småsnö med svänghjulen? Stabil? Tänkte ha ståbräda på den.

Funderar på en nämligen, därav alla frågor Glad
    Jag är 1.86 och det är inga som helst problem för mig. Handtaget går ju att böja upp. Min sambo är typ 1.60 så vi skiftar ju läge hela tiden på handtaget.

Jag upplever vagnen som väldigt lättsvängd. Vi hade som sagt en Teutonia Fun förut och den är betydligt otympligare. Inga problem i lite snö men om det blir typ 1 decimeter så får man ju dra vagnen bakom sig för att ta sig fram.

Vi har den ljusgrå modellen och jag tycker tyget är väldigt smutsavisande fastän vi använt den i 1,5 månad nu så är allt fräscht och det är lätt att torka av.
  • isolande
    Richard S skrev 2014-02-28 08:18:24 följande:
    Jag är 1.86 och det är inga som helst problem för mig. Handtaget går ju att böja upp. Min sambo är typ 1.60 så vi skiftar ju läge hela tiden på handtaget.

Jag upplever vagnen som väldigt lättsvängd. Vi hade som sagt en Teutonia Fun förut och den är betydligt otympligare. Inga problem i lite snö men om det blir typ 1 decimeter så får man ju dra vagnen bakom sig för att ta sig fram.

Vi har den ljusgrå modellen och jag tycker tyget är väldigt smutsavisande fastän vi använt den i 1,5 månad nu så är allt fräscht och det är lätt att torka av.
    Tack för mer info! Lutar helt klart åt en sån här mer och mer!
Svar på tråden Emmaljunga scooter 3S! Någon som har?