• Madida

Du som är duktig på att se vad folk klär i - hjälp!!! :)

Letar för fullt efter en klänning jag kan ha som brudtärna. Det finns ju helt löjligt många olika varianter och jag har försökt prova olika klänningar med olika snitt för att se vad som klär mig. Hittade en som jag gillade men den går inte att få i rätt färg. Bifogar den ändå för att ni ska få ett hum om min kropp. Vänligen bortse från att jag har svarta strumpor och bara ha släppt ner bh-banden lite och då inte har en bh som håller behagen på plats Flört
    Min kropp har en något intressant form Över mina axlar är jag ganska smal och gillar det partiet runt nyckelbenen och sådär. Normalstor-stor byst. Något smalare under bysten längs revbenen för att sedan vräka ut lite för mycket höfter. Och så har jag en lite mjukare mage. Så fokus borde väl vara på att ha en klänning som sitter åt över bysten och en bit ner men sen släpper taget lite vid mage och höfter? Och vilken urringning bör jag ha? Är 174cm lång och har låånga ben. Den andra brudtärnan är drygt 10 cm kortare. Jag vill inte stå och se ut som en lång amazonkvinna
    Känns något utelämnande men skitsamma Solig

I'm not bossy. I just have better ideas than you
  • Svar på tråden Du som är duktig på att se vad folk klär i - hjälp!!! :)
  • Duckan

Inget fel på passformen och så svår verkar inte din figur vara. Vet inte var du bor, men i Stockholm finns en uppsjö av butiker med tärneklänningar.
    Om du kan tänka dig att ha en lägre sko och den andra tärnan en högre blir ni mer jämnlånga om det är viktigt.

• k girl

Jag tycker du ser väldigt proportionerlig ut. Vi har inte helt olika kroppar på överkroppen, men jag är en riktig banan och har ganska smala höfter. Jag skulle satsa på en modell som är lite insydd och accentuerar midjan och visar lite mer ben.

• Madida

Tack för era svar!
    Jag bor i Skåne och har besökt 753045 olika affärer som säljer såna klänningar men de har ju sällan alla inne och om jag ska beställa en så känns det som att jag vill vara säker på att jag inte ser 10ggr fetare ut i den :-P

Jag tycker att jag ser längre ut i kortare klänning och tycker dessutom inte att nakna ben är snygga i låga skor och då hade jag velat ha klack. Men då blir jag ännu längre, därför har jag valt att ha en lång klänning så jag kan gömma låga skor i den. Och så tvingar jag den andra brudtärnan att ha klackar Då jag nog är mer än 10cm längre.

• Lovis111

Klänningen du har på dig på bilden sitter fint. Jag tycker Fördelen med lite höft är att man klär bättre i klänningar som är skurna under bysten (empire). Själv ser jag ut som en planka i dessa modeller :( ska jag ge dig ett råd är det att tänka mer på att framhäva de delar du är nöjd med istället för att försöka dölja de områden du är mindre nöjd med då det oftast får motsatt effekt.... Ja, och tyget spelar stor roll, satin reflekterar ljus vilket innebär att exempelvis små "utbuktningar" på kroppen blir extra framträdande medan chiffong (som den rosa klänningen) är mer förlåtande.

• Madida
    Lovis111 skrev 2014-01-29 11:39:37 följande:
    Klänningen du har på dig på bilden sitter fint. Jag tycker Fördelen med lite höft är att man klär bättre i klänningar som är skurna under bysten (empire). Själv ser jag ut som en planka i dessa modeller :( ska jag ge dig ett råd är det att tänka mer på att framhäva de delar du är nöjd med istället för att försöka dölja de områden du är mindre nöjd med då det oftast får motsatt effekt.... Ja, och tyget spelar stor roll, satin reflekterar ljus vilket innebär att exempelvis små "utbuktningar" på kroppen blir extra framträdande medan chiffong (som den rosa klänningen) är mer förlåtande.
    Tack!
    Tyvärr måste klänningen vara i satin då det inte blir rätt färg annars. Men jag vet precis vad du menar för satin är långtifrån lika förlåtande som chiffong
  • jamieblue

Jag har i princip samma figur faktiskt. Tycker att den rosa klänningen sitter bra och att du tänker rätt med en klänning som sitter åt över bysten och är något lösare över höfterna. Men min erfarenhet är att personer med "vår" figur också kan passa väldigt bra i klänningar som är tajta både över bysten och över höfterna, i och med att bröstkorgen är så pass smal så blir det en fin form. Det gäller särskilt om klänningen är fodrad och/eller om tyget är lite stadigt, så att inte minsta utbuktning på magen syns :) 

Klänningarna som du länkade till tror jag absolut kan funka, det beror lite på hur midjan på klänningen sitter. Om den är för låg kan det se konstigt ut med eventuella höfter som bara väller ut, men det måste du nog pröva dig fram till.

• marmik

Jättesöt klänning tycker jag men jag skulle inte rekommendera axelbandslöst, särskilt inte om du ska kunna dansa i den, det blir ofta att man håller och drar mycket i överdelen för att hålla den på plats och man kan ju göra roligare saker med händerna :)

• Madida

Tusen tack för era svar Jag tar till mig allt ni skriver och ska ha det i åtanke :)

Svar på tråden Du som är duktig på att se vad folk klär i - hjälp!!! :)