• sollängtan2014

Positivt ägglossningtest men annat märke negativt

Testar med ägglossningstest några månader nu och aldrig fått positivt. Har använt från billiga tester. Så imorse fick jag tydligt positivt på testet och blev både förvånad och glad då jag som sagt inte fått positivt förut. Är på dag 14 från förra mensen så stämmer överens med tid. Så köpte jag ett clearblue digital ägglossningstest för kolla med det också. Höll mig då 5 timmar från första testet togs. Clearblue visade då negativt medan test från billiga tester visade fortfarande positivt??

Aldrig fått i närheten av positivt förut men nu får ja de på flera tester. Så förstår inte har jag ägglossning eller inte? Har även otroligt ont i äggstockarna men svårt att skilja värken åt då jag har endometrios sen många år tillbaka. Har inga barn och gjort tidigare utredning för 6 år sen memed min dåvarande man som då visade jag inte ägglossning vid tillfället. Vi skiljde oss sen och lever nu med min stora kärlek och vi väntar nu på utredning.

Försökt lägga upp bild på testerna men verka ej gå från telefon. Men sträcket är lika om inte mer starkt än kontrollsträcket medan de tidigare varit jätte ljust.

• Svar på tråden Positivt ägglossningtest men annat märke negativt
  • Mar14

Svårt att säga. Tester är ju aldrig helt hundraprocentigt säkra, men det låter ju som att det är en bra idé att köra på.

När vi försökte så fick vi rådet att börja ha sex från dag 10 i cykeln och sedan få till det varannan dag, för att vara säker på att inte missa ägglossningen. Det är alldeles för stor risk att man missar det om man alltid väntar på positivt test.

Om du verkligen haft ägglossning eller ej är ju lite svårare att säga, men det borde gynekologen kunna ge svar på. Det är inte ens säkert att du behöver vänta på fertilitetsutredning, det borde kunna gå att boka bara ett vul för att se om du har en dominant follikel.

Det finns ju vissa huskurer som sägs få igång ägglossningen. Om det stämmer eller är svårt att säga, men bland annat rosenrot är en sån sak som många provar. Tror du hittar rätt mycket info om det här på FL.

Bloggar om 'husmorstips' för att bli gravid. -> www.frejochfreja.se/fertilitetsbloggen/
Svar på tråden Positivt ägglossningtest men annat märke negativt