AnnaLinn skrev 2014-02-23 23:38:37 följande:
Har försökt få kontakt med Reprogenesis men inte fått nåt svar. De kanske har mycket att göra?
Fick däremot svar från Unica kliniken. Har dock bara haft mejlkontakt ett par gånger med en kvinna där. Känns bra än så länge i alla fall.
Verkar som du var nöjd med dem på Unica Juliette F? Men får jag fråga varför du bytte klinik? Har gått på Öresundskliniken i Malmö (5 försök) men kände att jag inte var nöjd med dem. Det var inte det att det inte lyckades utan de lyssnade inte så bra på en. Vill så gärna ha rekommendationer så jag inte gör samma misstag igen..
Hoppas det går bra för er Juliette F och Jag är bara jag?
Tack snälla för att du delar med dig! Skönt att du är nöjd. Är ju så himla viktigt! Ska titta in på deras hemsida och se bla på hur lång väntetid de har.
Ja, jag var jättenöjd med Unica, särskilt korordinatorn Barbora och hela personalen, men fick tyvärr minus där (två färska blastisar). Ville göra ett nytt ED med FET hos dom, men pga att de nyligen slutat med ED med FET på Unica, så bytte jag till Reprogenesis. Tyvärr fick jag minus där (två blastisar).
Nytt försök är nu på g men väljer en annan klinik, tvekar mellan ett par tre stycken. Men först ska jag göra grundlig utredning och ev hysteroskopi, då jag fått så många minus på raken att det verkar vara något skumt. Har immunproblematik, så man tittar närmare på det nu. Har skickat blodprover till Serum i Aten som kollar diverse bakterier, och även gjort andra blodprover som ska kolla lite på hormonologi, ureaplasma med mera. Väntar svar inom en vecka. Varken Unica eller Reprogenesis har några väntetider, men jag personligen var mer nöjd med bemötandet på Unica.
Undvik att få Veronika som koordinator om du väljer Reprogenesis, hon har gjort massor med fel för både mig och andra. Kräv att få byta koordinator, om du får henne vill (jag bad få byta men de sa nej) eller byt klinik helt om de vägrar, är mitt råd.
Lycka till vilken klinik du än väljer!
Jag har btw också gjort ett IVF (egna ägg) på Öresundskliniken i Malmö 2010, två embryor sattes in. Testade minus. Sämsta (trots på den tiden den allra dyraste) IVF-klinik jag någonsin varit i kontakt med, alla kategorier. Inte pga minuset - visste det var ganska låga odds pga äldre ägg och usla spermier. Jag tror du vet vad jag menar om du inte heller var nöjd med dom....