• AnnaLinn

Hjälp! Välja klinik??

Hej alla !

Är snart 42 år och har försökt få barn i en massa år, har gjort en massa ivf:er och nu vill vi gå vidare med äggdonation... Har mejlat en del kliniken och tycker de verkar bra alla. Önskar en donator som inte ser så skandinavisk ut då jag inte har ett svenskt utseende. Haft kontakt med bla The Bridge, London, Fertility Center London,  IVI Barcelona, IAKENTRO Grekland mfl

Vilka kliniker har ni erfarenhet av? Kan ni rekommendera dessa?

Är så tacksam för alla svar!

• Svar på tråden Hjälp! Välja klinik??
  • Jag är bara jag

Vi gör visserligen embryodonation,men vår klinik har ÄD också. Går på Reprogenesis i Brno,jättebra klinik ur alla aspekter!  Finns fler i Tjeckien,Unica och Reprofit också.

• AnnaLinn

Stort tack: jag är bara jag. Är värdefullt att få din åsikt och uppfattning om den kliniken :) 

• Jag är bara jag
    AnnaLinn skrev 2014-01-28 15:01:08 följande:
    Stort tack: jag är bara jag. Är värdefullt att få din åsikt och uppfattning om den kliniken :) 
    Fler än jag är nöjda,jag har aldrig mött så proffsig personal och bra bemötande faktiskt. När man väljer klinik är det mycket som avgör: kostnad,bemötande,kunnigheten,kötid,avstånd,val av donatorer,deras resultat,vad som krävs innan av en själv. Vi kände att Repro. uppfyllde allt vi önskade. Glad Kika runt lite till ni,känns som ni tittat på de dyraste och mest avlägsna,när det finna andra närmare och billigare.
  • Juliette F
    Jag är bara jag skrev 2014-01-28 14:34:46 följande:
    Vi gör visserligen embryodonation,men vår klinik har ÄD också. Går på Reprogenesis i Brno,jättebra klinik ur alla aspekter!  Finns fler i Tjeckien,Unica och Reprofit också.
    Jag ska ju dit också på måndag :). Men om de har donatorer med icke-skandinaviskt utseende vet jag faktiskt inte.. men jag minns att jag har sett en tråd om detta på FL. Var det i Spanien det fanns en sån klinik, eller i Grekland? Hjärnsläpp just nu.. hgc-sprutans fel, helt vimsig idag.. Skäms
  • Juliette F
    Jag är bara jag skrev 2014-01-28 15:10:21 följande:
    Fler än jag är nöjda,jag har aldrig mött så proffsig personal och bra bemötande faktiskt. När man väljer klinik är det mycket som avgör: kostnad,bemötande,kunnigheten,kötid,avstånd,val av donatorer,deras resultat,vad som krävs innan av en själv. Vi kände att Repro. uppfyllde allt vi önskade. Glad Kika runt lite till ni,känns som ni tittat på de dyraste och mest avlägsna,när det finna andra närmare och billigare.
    Får hopp när du skriver så.. Skrattande- "Hoppfull" i EA-tråden lyckades ju också där på första försöket!
  • Jag är bara jag
    Juliette F skrev 2014-01-28 15:42:08 följande:
    Jag ska ju dit också på måndag :). Men om de har donatorer med icke-skandinaviskt utseende vet jag faktiskt inte.. men jag minns att jag har sett en tråd om detta på FL. Var det i Spanien det fanns en sån klinik, eller i Grekland? Hjärnsläpp just nu.. hgc-sprutans fel, helt vimsig idag.. Skäms

De har donatorer från hela europa,alla "sorter" m.a.o. De flesta är studenter så de kommer lite varstans ifrån sa dom. Riktigt mörk hy kanske blir svårt,men allt annat mellan helblek och mörk borde funka.
    Som sagt "Hoppfull" är ju gravid så chansen finns! Glad
  • AnnaLinn

Tack Juliette F å Jag är bara jag. Ja, de kliniker jag mejlat känns dyra...  Kommer från asien så önskvärt är att äggdonatorn inte ser kritvit ut :) Men i mitt fall gör det inget men kanske om det skulle bli barn så får han/hon säkert förklara ett å annat. 

Härligt att ni är nöjda med er klinik!! Ska kontakta dem!  Kollade på kartan vad Brno låg, är det inte knepigt att ta sig dit?  

• Juliette F
    AnnaLinn skrev 2014-01-28 16:02:25 följande:
    Tack Juliette F å Jag är bara jag. Ja, de kliniker jag mejlat känns dyra...  Kommer från asien så önskvärt är att äggdonatorn inte ser kritvit ut :) Men i mitt fall gör det inget men kanske om det skulle bli barn så får han/hon säkert förklara ett å annat. 

Härligt att ni är nöjda med er klinik!! Ska kontakta dem!  Kollade på kartan vad Brno låg, är det inte knepigt att ta sig dit?  
    Nej, det är enkelt att flyga till Prag och sen går det buss från flygplatsen till Brno, Student Agency heter dom (riktigt fräscha) eller tåg från Prag centrum. Man kan även flyga till Wien, som ligger närmare Brno än Prag, men det är något dyrare. Kliniken ligger bra till i Brno, går spårvagn och även promenad dit från flera hotell funkar. Jag har bara hört gott från dom, och ska dit på måndag för FET (ED). Har varit på Unica i Brno innan, men vad jag minns hade de bara central europan donors.. men det har kanske ändrats? De är också jättebra att ha att göra med.
  • AnnaLinn

Låter ju enkelt! Juliette F. Tack för all info. 
    Varmt lycka till nu på må!! 

Är det någon annan som är nöjd med sin klinik tro? 

• Juliette F
    AnnaLinn skrev 2014-01-28 16:53:02 följande:
    Låter ju enkelt! Juliette F. Tack för all info. 
    Varmt lycka till nu på må!! 

Är det någon annan som är nöjd med sin klinik tro? 
    Tack, och lycka till själv! Tror du har goda chanser att hitta någon bra klinik i Tjeckien eller inom EU. Glad Euron är ju rätt billig nu också jämfört med förr.
  • isisisis

Invimed i Polen.Har själv varit på Invicta,som jag tycker är bra.Men de är fullbokade.

• AnnaLinn

Juliette F skrev 2014-01-28 15:42:08 följande:
    Har försökt få kontakt med Reprogenesis men inte fått nåt svar. De kanske har mycket att göra?

Fick däremot svar från Unica kliniken. Har dock bara haft mejlkontakt ett par gånger med en kvinna där. Känns bra än så länge i alla fall. Verkar som du var nöjd med dem på Unica Juliette F? Men får jag fråga varför du bytte klinik?  
    Har gått på Öresundskliniken i Malmö (5 försök) men kände att jag inte var nöjd med dem. Det var inte det att det inte lyckades utan de lyssnade inte så bra på en. Vill så gärna ha rekommendationer så jag inte gör samma misstag igen..

Hoppas det går bra för er Juliette F och Jag är bara jag? 
    isisisis skrev 2014-02-16 14:46:14 följande:
    Invimed i Polen.Har själv varit på Invicta,som jag tycker är bra.Men de är fullbokade.
    Tack snälla för att du delar med dig! Skönt att du är nöjd. Är ju så himla viktigt! Ska titta in på deras hemsida och se bla på hur lång väntetid de har. 

• Jag är bara jag

Vi ska göra FET nästa fredag! DrömmerGlad  Supernöjda med Repro,oss svarar de direkt varje gång-försök igen.

• Juliette F
    AnnaLinn skrev 2014-02-23 23:38:37 följande:
    Har försökt få kontakt med Reprogenesis men inte fått nåt svar. De kanske har mycket att göra?

Fick däremot svar från Unica kliniken. Har dock bara haft mejlkontakt ett par gånger med en kvinna där. Känns bra än så länge i alla fall. Verkar som du var nöjd med dem på Unica Juliette F? Men får jag fråga varför du bytte klinik?  Har gått på Öresundskliniken i Malmö (5 försök) men kände att jag inte var nöjd med dem. Det var inte det att det inte lyckades utan de lyssnade inte så bra på en. Vill så gärna ha rekommendationer så jag inte gör samma misstag igen..

Hoppas det går bra för er Juliette F och Jag är bara jag? 

Tack snälla för att du delar med dig! Skönt att du är nöjd. Är ju så himla viktigt! Ska titta in på deras hemsida och se bla på hur lång väntetid de har. 

Ja, jag var jättenöjd med Unica, särskilt korordinatorn Barbora och hela personalen, men fick tyvärr minus där (två färska blastisar). Ville göra ett nytt ED med FET hos dom, men pga att de nyligen slutat med ED med FET på Unica, så bytte jag till Reprogenesis. Tyvärr fick jag minus där (två blastisar).

Nytt försök är nu på g men väljer en annan klinik, tvekar mellan ett par tre stycken. Men först ska jag göra grundlig utredning och ev hysteroskopi, då jag fått så många minus på raken att det verkar vara något skumt. Har immunproblematik, så man tittar närmare på det nu. Har skickat blodprover till Serum i Aten som kollar diverse bakterier, och även gjort andra blodprover som ska kolla lite på hormonologi, ureaplasma med mera. Väntar svar inom en vecka. Varken Unica eller Reprogenesis har några väntetider, men jag personligen var mer nöjd med bemötandet på Unica. Undvik att få Veronika som koordinator om du väljer Reprogenesis, hon har gjort massor med fel för både mig och andra. Kräv att få byta koordinator, om du får henne vill (jag bad få byta men de sa nej) eller byt klinik helt om de vägrar, är mitt råd.

Lycka till vilken klinik du än väljer!

Jag har btw också gjort ett IVF (egna ägg) på Öresundskliniken i Malmö 2010, två embryor sattes in. Testade minus. Sämsta (trots på den tiden den allra dyraste) IVF-klinik jag någonsin varit i kontakt med, alla kategorier. Inte pga minuset - visste det var ganska låga odds pga äldre ägg och usla spermier. Jag tror du vet vad jag menar om du inte heller var nöjd med dom....
  • Jag är bara jag

Och min uppfattning om Veronica är helt tvärtom! Svar direkt,svar på allt,mycket tillmötesgående! Hon fattar däremot inga medicinska beslut så där måste hon ju rådfråga läkarna.

• AnnaLinn
    Jag är bara jag skrev 2014-02-24 14:38:54 följande:
    Vi ska göra FET nästa fredag! DrömmerGlad  Supernöjda med Repro,oss svarar de direkt varje gång-försök igen.
    Spännande med FET. Alla tummar till dig nästa fre!! 
    Juliette F skrev 2014-02-24 15:46:33 följande:
    Ja, jag var jättenöjd med Unica, särskilt korordinatorn Barbora och hela personalen, men fick tyvärr minus där (två färska blastisar). Ville göra ett nytt ED med FET hos dom, men pga att de nyligen slutat med ED med FET på Unica, så bytte jag till Reprogenesis. Tyvärr fick jag minus där (två blastisar).

Nytt försök är nu på g men väljer en annan klinik, tvekar mellan ett par tre stycken. Men först ska jag göra grundlig utredning och ev hysteroskopi, då jag fått så många minus på raken att det verkar vara något skumt. Har immunproblematik, så man tittar närmare på det nu. Har skickat blodprover till Serum i Aten som kollar diverse bakterier, och även gjort andra blodprover som ska kolla lite på hormonologi, ureaplasma med mera. Väntar svar inom en vecka. Varken Unica eller Reprogenesis har några väntetider, men jag personligen var mer nöjd med bemötandet på Unica. Undvik att få Veronika som koordinator om du väljer Reprogenesis, hon har gjort massor med fel för både mig och andra. Kräv att få byta koordinator, om du får henne vill (jag bad få byta men de sa nej) eller byt klinik helt om de vägrar, är mitt råd.

Lycka till vilken klinik du än väljer!

Jag har btw också gjort ett IVF (egna ägg) på Öresundskliniken i Malmö 2010, två embryor sattes in. Testade minus. Sämsta (trots på den tiden den allra dyraste) IVF-klinik jag någonsin varit i kontakt med, alla kategorier. Inte pga minuset - visste det var ganska låga odds pga äldre ägg och usla spermier. Jag tror du vet vad jag menar om du inte heller var nöjd med dom....
    Då förstår jag att du bytte klinik. 
    Så du har också tråkig erfarenhet av Öresundskliniken i Malmö. Vet precis vad du menar... Tror nu att de har gått ihop med någon annan klinik nu.

Kanske har Repro-Veronica ändrat sig? Ska tänka på vad ni båda tycker... 

Så tråkigt att det blev minus. Vet att man satsar både tid och pengar. Hoppas  du blir väl utredd nu och att proverna är bra! 

Har inte bestämt klinik ännu men den här gången ska jag bli nöjd med bemötandet och vården även om det inte skulle lyckas. Har mejlat Repro igen.

Tack alla för era svar igen! 
Svar på tråden Hjälp! Välja klinik??