Borde vi lämna tillbaka honom?
Vi tog för ca 1,5 vecka sedan en ny katt till oss. Vi har redan en tre åring hankatt som är kastrerad och va att ha sällskap av hans bror som dog plötsligt för några månader sedan. Han blev påkörd av en bil.
Nu har vi tagit en ny katt av min jobbarkompis eftersom dom ska åka bort i några veckor och inte har någon som kan komma och mata katten under tiden dom är borta. Katten är en 8årig, kastrerad hankatt även den. Väldigt snäll och har inte visat si aggressiv varken åt oss eller vår andra katt trots att den andra katten morrat och fräst åt den nya.
Vår nya katt var väldigt försiktigt i början eftersom vi har en 2årig son och katten inte är van att ha barn runt sig hela dagen. Han har ställen att ligga på dit inte sonen slipper och han går på låda men är även ute ibland. Mat och vatten finns framme dygnet runt och vi kliar och myser med dom båda katterna.
Men jag tror inte att den nya katten trivs hos oss eftersom han väldigt ofta både på dagen och natten går och jamar väldigt högt vilket jag förstått att han inte gjorde förr. Självklart vill vi att katten ska må så bra som möjligt och trivas hos oss men om man inte gör det så har dom förra ägarna sagt att dom nog tar honom tillbaka om det inte fungerar.
Är det någon som har erfarenhet av detta? Borde vi lämna tillbaka honom om han känner sig olycklig och därför jamar så mycket?