• Anonym (orolig...)

vill flytta hem igen

Vill inte gå in för djupt då jag får skriva en hel roman. Men för 4år sedan träffades jag o mitt X i min hemstad (han jobbade här och var från en annan stad ca2,5h bort) 
    Jag hade ett barn från ett annat förhållande sen tidigare som jag har ensam vårdnad över som ej träffar sin far för olika anledningar från hans sida. 
    Vi blev ett par iaf och två år senare blev jag gravid och vi flyttade till hans hemstad.
    Nu har vi bott där i 1,5år och vårt gemensamma barn är 1år precis fyllda. 
    Mitt X har behandlat mig otroligt dåligt, varit hotfull, våldsam, förnedrande och behandlat min son sen tidigare väldigt väldigt dåligt. 
    Eftersom jag inte har något socialt nätvärk, familj, jobb m.m i hans hemstad vill jag flytta hem igen med vårt gemensamma barn, jag vill att han ska ha umgänge med vårt barn men jag vill ha dagis hos mig då han har det bättre ställt med pengar o arbetar mycket mindre. 

TIll min fråga. ÄR det någon som har varit i ungefär liknande situation? Kan jag bli "tvingad" att bo kvar i hans hemstad pga av vårt barn? 

• Svar på tråden vill flytta hem igen
  • Anonym (orolig...)
    Lena skrev 2014-01-25 20:29:36 följande:
    Har ni gemensam vårdnad?
    Ja det har vi...
  • Anonym (Z)

Du behöver inte flytta men lagen säger att om ni har gv så får du inte ta med barnet utan att den andra godkänner det

• Anonym (.)

Dig kan han ju inte "tvinga" stanna kvar.

Däremot kan du inte ta med dig barnet dit du ska flytta.

Svar på tråden vill flytta hem igen