• Anonym (Tompa)

Ångest

Hej jag man  som nu blir 40 år. jag har mått dåligt länge allt har men upp min upp växts göra. vi sju syskon och jag vet att jag inte är den bästa av dem jag gått på särskola och det  är därför det mycket  sär skrivningar nu och fel stavat  det känns en i kroppen känner mig dum  men vet många ej tycker det jag har funderat på självmord länge senan jag var 14 år och när jag var 23 försökte jag göra det  var bara så att en av mina systrar anade något då det kom ditt jag Bode  så han det  rädda en. fick prata med en psykolog länge hon var trevlig mins det en i dag under vårat samtal vi hade  så berätta hon att en som har bestämt sig har det och  redan då visste jag  att det stämmer och nu har det gått 17år alltså blir 40 i år 2014 och jag vet det är för djävlig det tänker göra svika många värsta är  jag har en grabb jag älskar grymt mycket och en underbar tjej och  vi ska ha barn igen och det är tvillingar. jobbigaste  är att lämna dem men det nu jag känner i min kropp att jag är så djävla redo på att lämna allt vet att det kommer åran sig för dem  och det kommer bli jobbigt men vet det kommer klara sig. det här är det första jag skriver ut till någon känner bara  vill lätta på hjärta jag har dolt mitt liv bra många med att inte vissa mitt illa månde och ångest jag har i min kropp och  nu känner jag i kroppen  det dags att åter förena sig med jord så snart jag känner att allt är fixat bara par saker

• Svar på tråden Ångest
  • Anonym (Fy fan)

Nej det kommer inte ordna sig för dom! De kommer alltid alltid vara ärrade för resten av livet. Det är riktigt jäkla vidrigt att ta sitt liv mot de som blir kvar. Vill du utsätta dem för det? Är de inte värda mer i dina ögon? Ta och sluta självömka och sök hjälp! NU!

/En som vet hur det är att bli kvar gravid och med barn

• Philippa

Ta ansvar! Sök hjälp nu!

• Anonym (syster)

Det bästa du kan göra är att söka hjälp, för du kan må mycket, mycket bättre.

Jag har blivit ensam kvar efter att min partner avlidit och jag har det jättesvårt. Om du bara visste hur mycket din familj skulle sakna dig, längta efter dig, gråta och sörja.

Snälla, ge livet en chans till, det är värt det.

• Anonym (grym ångests(SEX)

Ja skäms grymt över att ja ej våga berätta för mina tjej kompisar varför ja är så ledsen för.de är endast en av mina vänner som vet orsaken.att avslöja sin svag het som ja känner grym ångest över är saningen som ja än i dag kan se mitt ex fram för mig hur hon ej kunde njuta av sexet vi delade med varandra få mig å känna skammen att ej kunna ge er tjejer ett samlag som ni flesta fått eller får av er kk eller kille.pinsamt att va kille å känna sig så under lägsen så man skulle svimma om just då va min vän å fick veta om de fram för mig.skulle nog sjunka ner som en tung sten av skammen som du fick höra

• Anonym (Tompa)

Hej nu kan ingen stoppa mig beslutet är fatta i dag har jag vissar all min kärlek till den jag älskar vet det kommer vara besvikna i morgon händer det det känns otroligt lugnt nu i mig inte ens lesen har fixsat så det ser utt som en olykshändelse gör inte ont längre bara en längtan till lungn sköt om er där utte kram .....

• Anonym (no!)

Nej. Du ska INTE begå självmord.

Tänk efter på hur mycket det kommer påverka andra. De som älskar dig... Sök hjälp istället. Jag tänkte begå självmord förra året och jag är hemskt glad att jag inte gjorde det. För det finns mycket jag skulle missat. För det blev bättre till slut. Jag kämpar fortfarande men det är helt klart mycket bättre.

Jag tror att det kommer bli mycket bättre för dig också. Bara du kämpar. Ge inte upp. Du klarar det.

Svar på tråden Ångest