Min pojkväns bästa vän gick bort igår.
Igår gick min pojkväns bästa vän sedan barndomen bort i cancer. Han blev endast 18 år gammal. Jag har känt honom via min pojkvän sedan vi var 14 år gamla. Vi har aldrig varit supertajta men vi umgicks väldigt mycket när vi var 15-16 år. Han var med den dagen jag och min pojkvän blev "officiella" och vi har många minnen ihop.
Sedan har vi träffats kontinuerligt under åren. Han var sjuk i nästan 2 år och under den tiden träffade han i princip bara familj och min pojkvän. Alla andra övergav honom...
Imorgon är det begravning och jag vet inte om jag ska gå eller inte. Jag är inte en närstående till familjen men jag vill gå för att stödja min pojkvän och för att det faktiskt är en vän till mig som har gått bort. Har fått höra att flera ytliga vänner till honom ska gå samt personer som enbart gick på samma skola, det känns lite konstigt mot hans familj.
Vet dock inte om jag kommer klara av det. Är otroligt dålig på att hantera sorg och se andra människor gråta... Är rädd att det endast kommer förvärra min sorg...
Fuck cancer.