Hade tusentals frågor. Nu är manualen dessutom borta så får väl hitta det på nätet....
Minns bara att det var väldigt komplicerat, man skulle börja med något vid mensens första dag för att den snart skulle med all inmatad data fastslå en ungefärlig cykel och vilka dagar man ska använta stickorna... Jag kunde inte låta bli att känna att det trots allt verkade vara tänkt att användas och fungerar bäst på kvinnor med någorlunda regelbunden cykel... Majoriteten av alla kvinnor har trots allt inte halvårs långa mellanrum utan blödningar. Nu minns jag bara inte hur man börjar använda den. Kan ju googla, men lär väl knapast hitta något som inte redan stod i manualen. Det var så många månader sedan. FIck mens en gång men det var mitt i flytten och jag hade inte monitorn upppackad. Nu är jag dock beredd, ibland har jag mens 3 månader på raken eller det mest vanligtförekommande scenariot - jag har tre regelbundna blödningar inom ett halvår.. Det beror väldigt mycket på mina vanor, livssituation och stressen och medicinerna som påverkat. Men jag har aldrig haft 4 menstruatrioner på 4 eller ens 5 månader.... MIna ägglossningar är svåra att pricka så jag tänkte att monitor kunde vara något för mig - även om det inte blir verklighet av planerna förrän om ett år eller två och då har jag i åtanke att det inte alls är säkert att man blir med barn första försöket. Jag räknar med 4 ägglossningar som inte leder till befruktning (har nåt vagt minne om att det är det genomsnittliga för fertila kvinnor, men det är inget jag har någon källa på, det låter dock ganska rimligt)....
Hur länge/varför använde du den och hu blev du hjälpt?
Såg att den var på 50% rea på apoteket och nappade direkt.... Besparar mig tusentals konor i engånsstickor. På internet finns det billiga stickor också. Jag tror att det kommer löna sig för min del. Men har något minne av att jag inte lyckades stoppa in stickorna rätt när jag köpte den. Hade inte läst manualen ordentligt, var bara ivrig eftersom jag tyckte mig se ett halvt genomskinligt streck på engångsstickan.....
INsåg först senare att det är en monitor gjord för kvinnor som av olika anledningar fått lära sig ha tålamod... Jag var ganska desperat och mådde inte bra alls. Det var inte konstigt att jag inte hade ägglossning på 5 månader - jag var inte i fysiskt/psykiskt skick vilket innebär att kroppen automatiskt anpassar sig efter faktum : förutsättning till liv saknas. Jag åt mediciner till frukost, förlorade 20 kg o inte långt efter började mitt hår att falla av i testar. Det kommer dröja månader att fylla på vitamindepåerna. Men det räckte med att äta en måltid i 3 veckor och sova längre än 2 timmar varje sömnperiod och jag återfick både färgen, orken och fick mens (tvivlar dock på att någon ägglossning ägde rum, men att livmodern rensades var ett tecken på frbättrad hälsa. Närmaste halvåret ska jag sköta min hälsa, vardag och förhoppningsvis börja använda monitorn...