• Anonym (Nöjd!)

För er som har svart/mörkbrunt hår som vill ha ljusare/chokladbrunt!

Hej! Jag har väldigt väldigt mörkt brunt hår, på gränsen till svart och ville så gärna ha ljusare brunt! Googlade som en galning utan större hjälp förutom "gå till frisören", "blek håret" osv. Sedan hittade jag ett klipp på youtube som räddade mig!!!

Hon använder l'Oreal very light ash blonde 10.1 helsinki. Jag vart lite skeptisk först men bestämde mig för att köpa färgen! Det fungerade alldeles utmärkt! Mitt hår är nu chokladbrunt :D är så glad! Denna hårfärgen rekommenderar jag starkt!! Ville bara dela med mig om det är någon mer som ville ha ljussre hår men inte hittat rätt färg! KÖP DEN! 129kr på h&m :) Lägger upp en bild imorgon när jag har dator :) Det var allt!

• Svar på tråden För er som har svart/mörkbrunt hår som vill ha ljusare/chokladbrunt!
  • Gummsan

Jag och syrran använde denna igår. Toppen! Båda hade svart/brun med röda inslag. Ska även testa en andra gång sen.

• Anonym (Henna)

Wow, vad fint det blev. (Fint innan oxå) vart köpte du colour b4 ifrån?

• PentAlfa

Efter att ha kollat på videon och läst samt googlat lite i ämnet tänker jag definitiv testa färgen. Ha svart färgat hår om det inte de bli bra får jag helt enkelt besöka en frisör (något jag hade tänkte att göra från början) men tackar inte nej till att komma billigare undan. Så helt klart värt att testa...

• Nyfärgad

Provade helsikni på redan färgat hår (hade typ mellanbrunt) och det funkade jättebra!

• Pkb

Jag såg också en video på Youtube som rekommenderade askblond färg om man vill ha ljusare brun, jag provade för något år sedan och det blev jätte fint! Mycket ljusare än jag har nu (svartbrunt). Tog bara en askblond på måfå på Ica maxi.

• Anonym (Ann)

Hej. Är det avfärgning ni kör med då? För annars är det väl svårt att gå från mörk till ljusare?

• Mex111214

Hej, vill höra med dig om du har naturligt mörkt hår eller om du hade färgat det mörkt innan du färgade om det till ljust? Är osäker om d funkar på mitt alldeles för mörkt färgade hår..

Svar på tråden För er som har svart/mörkbrunt hår som vill ha ljusare/chokladbrunt!