• Gunilla84

Skaldjursallergi hos 4åring?

Vet inte om det är allergi, men skriver o frågar iallafall då vi inte har några allergier i övrigt... Har blivit lite fundersam över vår 4åring.
    I torsdags åt vi skaldjurspasta (med räkor) till mdidag. Grabben kräktes sen under natten, sen inget mer under fredagen.
    Igår, söndag åt vi tunnbrödrulle till lunch och då hade grabben räksallad på sin rulle. Under eftermiddagen och kvällen var han trött o blev, sovit mycket oroligt under natten och har sen under morgonen kaskadspytt! Sen ca 8 på morgonen har det inte kommit något mer.

Kan det vara pga räkorna som han kräks? Eller hur yttrar sej skaldjursallergi?

• Svar på tråden Skaldjursallergi hos 4åring?
  • Alla hemma

Vet inte hur det är just med skaldjur, men min äldsta grabb tålde inte kanel när han var mindre. Han fick 40 grader feber och spydde inom 24 timmar efter han ätit kanel. Låter ju lite lika.

• Gunilla84

Ja han hade feber under lördagen.. Ska prova undvika allt vad skaldjur heter hädanefter för att se om det blir bättre! Tack för svar!

• Mamori

Skaldjur innehåller ett svagt gift som vuxna oftast inte känner av men barn brukar reagera på, så det behöver inte vara allergi.

• peegasus

All allergi yttrar sig väl olika från person till person. Jag är dödligt allergisk mot skaldjur (räka,hummer,krabba och kräfta) Halsen och tungan svullnar och jag kan inte andas. Räcker med att något kommit i kontakt med skaldjur så får jag reaktion.

michaelanorlin.blogg.se/ <--- Min gravidblogg beautybym.se <---- Min skönhetsblogg
Svar på tråden Skaldjursallergi hos 4åring?