• Emiems

Väntan/Längtan är olidlig!

Jag är gravid i v 30 & jag är sjukskriven hemma pga extremt illamående, foglossning & förvärkar.
    Jag har varit & ÄR orolig att barnet kan komma tidigare eftersom jag har såna förvärkar..Jag HOPPAS att bebisen stannar tills BF.

MEN väntan är OLIDLIG, jag tycker tiden går så sakta! Jag längtar så himla mycket..
    Jag brukar gå upp ¨på barnets rum & vika om kläderna om & om igen, känna på mjukisdjuren jag placerat runt i rummet..

Jag känner mig ensam då min man inte alls förstår hur det är att vara gravid, jag försöker prata med honom men han är som han är =)
    Han kommer bli en bra pappa men han är inget vidare stöd just nu när jag är gravid!
    Har inte direkt någon i närheten jag kan prata med heller som jag känner just nu.

Eftersom jag har såna förvärkar så går jag runt & är orolig hela tiden.. men kan inte prata med någon om det!
    Vet inte vad jag vill ha sagt riktigt, men om ¨någon har BF någon gång i mars/april så får ni gärna maila!

jag är såå uttråkad.. finns det några tips på vad man kan hitta på när man går hemma & måste ta det lugnt??

Hur uppfattar ni dom 10 sista veckorna av graviditeten?

• Svar på tråden Väntan/Längtan är olidlig!
  • Manda91

Hej ! Längtan är väldigt stor här med. Jag gjorde precis som du gör nu med min son när jag väntade honom. Jag kunde vika om hans kläder badda rent sängen bara för att. Blev sjukskriven med honom i september -12 och han är född i Januari -13. Dom sista 10 veckorna går extremt sakta och det gör även dom sista dagarna med ! Har bara 10 dagar kvar på denna graviditet .. Har förvärkar och sammandragningar varje dag. Ibland har jag bara lust att lägga mig ner och skrika för att jag inte kan hantera smärtan ....

• Sagapo84
    Emiems skrev 2014-01-19 07:41:43 följande:
    Jag är gravid i v 30 & jag är sjukskriven hemma pga extremt illamående, foglossning & förvärkar.
    Jag har varit & ÄR orolig att barnet kan komma tidigare eftersom jag har såna förvärkar..Jag HOPPAS att bebisen stannar tills BF.

MEN väntan är OLIDLIG, jag tycker tiden går så sakta! Jag längtar så himla mycket..
    Jag brukar gå upp ¨på barnets rum & vika om kläderna om & om igen, känna på mjukisdjuren jag placerat runt i rummet..

Jag känner mig ensam då min man inte alls förstår hur det är att vara gravid, jag försöker prata med honom men han är som han är =)
    Han kommer bli en bra pappa men han är inget vidare stöd just nu när jag är gravid!
    Har inte direkt någon i närheten jag kan prata med heller som jag känner just nu.

Eftersom jag har såna förvärkar så går jag runt & är orolig hela tiden.. men kan inte prata med någon om det!
    Vet inte vad jag vill ha sagt riktigt, men om ¨någon har BF någon gång i mars/april så får ni gärna maila!

jag är såå uttråkad.. finns det några tips på vad man kan hitta på när man går hemma & måste ta det lugnt??

Hur uppfattar ni dom 10 sista veckorna av graviditeten?
    Hej!

Känner igen mig i mycket du skriver om. Jag är visserligen bara i vecka 24 men jag är sjukskriven
    på heltid pga foglossningar. Tycker det är extremt tråkigt att bara gå runt hemma och inte ha ngt att göra.
    Längtar såå efter lillan. Jag har nog snart läst alla trådar på samtliga gravid forum. Vikt barnkläderna om och om igen. Läst vecka för vecka och alla tips mellan himmel och jord 100 ggr om.

Jag förstår precis vad du menar. Känner inte heller att min man förstår och känner därför mig mkt ensam i min
    graviditet.

Svar på tråden Väntan/Längtan är olidlig!