Ger hellre en hemlös macka & kaffe än skickar pengar till Rädda barnen.
Har fått höra både det ena och det andra från folk när jag talar om att jag inte vill bli fadder åt något barn i Afrika, skicka pengar till SOS Barnbyar, Rädda Barnen, mm utan att jag hellre köper en kopp kaffe och macka till en hemlös/hjälper en svensk familj med mat för ett par dagar.
Jag blir genast snål och elak som inte bryr mig om barnen ute i världen osv.
Klart jag gör det, MEN jag hjälper hellre fattiga i mitt eget land först och främst. VARFÖR skulle jag vilja ge pengar till nåt annat land? Dessa länder måste SJÄLVA komma på en lösning till fattigdomen som härjar!
Klart som fan att dom kan köra runt i fräna bilar och ha det gott ställt inne i storstäderna när andra länder betalar och tar ansvar för DERAS utsatta folk.
Kan inte bara Sverige och alla andra pallra sig ifrån dessa länder och SLUTA ta deras ansvar!? De gör ju inget bättre, bara värre, tyvärr, när länderna inte behöver lyfta ett finger. Dom måste lära sig att själva ta hand om sitt folk!
Satsa på SVERIGE istället, snälla! Det finns otroligt många hemlösa även i detta land, men dom ser man då aldrig under dessa 2-3 min långa reklaminslag på tv!