• Granada

Fler med upprepade MA/MF som snart ska försöka igen?

Jag är 39 âr och har 3 MA i bagaget. Ett 2012 och tvâ 2013. De 2 första var ofostriga och den senaste stannade av i v:8. Jag ska nu fâ en utredning. Hoppas förstâs att det kan hjälpa och ge hopp oavsett om det är nâgot som är galet eller ej.

Vi har 2 barn sedan tidigare, 5 och 6 âr gamla. Flera menar pâ att jag ska vara nöjd med det och ibland kan jag tycka det jag med  Jag fâr nästan panik av tanken pâ ytterligare missfall! För varje dag blir dock längtan efter syskon starkare och starkare. Jag vill verkligen inte ge upp ännu. Tiden ligger ju inte pâ vâr sida heller med tanken pâ âldern och nu behöver vi vänta lite till i väntan pâ utredningen och resultat Rynkar på näsan Hoppas att kunna starta verkstad i mars.

Finns det fler där ute i liknande situaton som vill följas ât mot en lyckad graviditet? Som vill dela erfarenheter, tankar, oro och rädslor? Och förhoppningvis mycket hopp och glädje och mâlgâng med bebis?

• Svar på tråden Fler med upprepade MA/MF som snart ska försöka igen?
  • jamka

Ja, gör som du tycker. Men jag behövde inte betala något alls, jag ringde till sjukhuset och sa som det var: att jag redan har haft två MA och är mycket orolig för tredje. Och så fick jag komma:) Håller tummarna för dig att allt blir bra!

• Lizzy73

Jamka...

Jag vet inte om du vet att det har forskats en hel del om mf/ma om man först fött en pojke?!

Det har visat sig att något med pojkfoster kan göra att man får upprepade missfall efter det. Goolga det.
    Inne

Rigshospitalet i Danmark har de gjort en stor forsknings studie om just det.
    Gå in på
    Rigshospitalet hemsida och enheten för upprepade mf. Enheten heter HAB abortus habitalus.

Jag har 4 ma i bagaget samt 2 misslyckade ivf och är gravid nu visserligen bara i v 14 men ön så länge lever den och hoppas att lyckas hela vägen. Man blir knäpp i huvodet av alla misslyckande vi har inga barn sen innan.
    Kolla upp det med förstfödda en son...

• Lantis86

I söndags kom äntligen min efterlängtade lilla pojk:) 3395g och 49cm:) Hur går allt för er granada och jamka?

• Granada

Stort grattis Lantis86! Vilken godingHjärta

Själv fick jag panik efter inskrivning den 18: e och fick ett VUL pâ akuten. Det sâg bra ut men de flyttade mig först 3 veckor bak. Frân v9+1 till 6+3. Jag visste när jag hade haft sex sâ efter protester gick hon med pâ 7+3. Om jag fick ÄL 5 dagar efter samlag borde jag i alla fall ha varit i 8+3 sâ det kändes olustigt.

I helgen fick jag smâ pyttiga blödningar men hade enorm mensvärk. Jag var tvärsäker pâ att det var missfall och âkte till akuten idag. Men allt var âterigen bra och jag blev flyttad fram 7 dagar till 10+0 som faktiskt stämmer bra i tid. De var pâ samma rum med samma skitapparat och den var sâ dâlig att de gjorde ett vanligt UL för att kunna se bra.
    Har första RUL pâ mândag dà de skulle göra KUB men det kommer vara för tidigt men vi âker till Sverige den 8:e sâ jag kan inte senare. Men är det bra pâ mândag med borde jag nog försöka pusta ut lite men än vàgar jag inte.

• Lantis86

Granada: Shit vilken pärs, tur att du vart flyttad fram igen. 10+0 är ju en bra bit på vägen bara det... Håller tummarna stenhårt för dig på måndag!:)

• jamka
    Lizzy73 skrev 2015-06-30 08:00:14 följande:
    Jamka... Jag vet inte om du vet att det har forskats en hel del om mf/ma om man först fött en pojke?! Det har visat sig att något med pojkfoster kan göra att man får upprepade missfall efter det. Goolga det. Inne På Rigshospitalet i Danmark har de gjort en stor forsknings studie om just det. Gå in på Rigshospitalet hemsida och enheten för upprepade mf. Enheten heter HAB abortus habitalus. Jag har 4 ma i bagaget samt 2 misslyckade ivf och är gravid nu visserligen bara i v 14 men ön så länge lever den och hoppas att lyckas hela vägen. Man blir knäpp i huvodet av alla misslyckande vi har inga barn sen innan. Kolla upp det med förstfödda en son...
    Tack för information! Jag ska kolla det. Lycka till med din graviditet! Om du är i v. 14 så kan du nog slappna av, det ska säkert gå bra.
  • jamka

Grattis Lantis86, vilken lycka !!!

För mig går det inte så bra, fortfarande icke gravid. Jag deppar dessutom pga. min ålder, jag blev 38 för två veckor sedan:(

• Lizzy73

Kolla upp det .
    Jag är 4 år äldre än dig så ge inte upp..
    Jag har sen ÄL 10 mg prednisolon samt 75 mg trombyl och sen då 'dropp' i Danmark .

• Granada

Hej pâ er,

Här gick det bra vid UL men pyret var 4 mm för liten för att de skulle göra KUB testet och vi reser till Sverige nu. När vi kommer tillbaka är det försent men de gav mig en tid för special UL i vecka 16 istället. Toppen att fâ ett extra sâ kanske man slipper oroa sig till UL i vecka 2o som man fâr här.

• Lantis86
    Granada skrev 2015-07-06 16:59:21 följande:

Hej pâ er,

Här gick det bra vid UL men pyret var 4 mm för liten för att de skulle göra KUB testet och vi reser till Sverige nu. När vi kommer tillbaka är det försent men de gav mig en tid för special UL i vecka 16 istället. Toppen att fâ ett extra sâ kanske man slipper oroa sig till UL i vecka 2o som man fâr här.

Härligt att det såg bra ut och att du får kolla en extra gång innan RUL:) Hoppas du hinner börja känna bebis innan också:)
  • Lantis86
    jamka skrev 2015-07-01 15:31:00 följande:

Grattis Lantis86, vilken lycka !!!

För mig går det inte så bra, fortfarande icke gravid. Jag deppar dessutom pga. min ålder, jag blev 38 för två veckor sedan:(

Tack så mycket:)

Åh så jobbigt, hoppas det tar sig snart för dig... 38 är ju inte jätte gammalt, tycker det borde fungera bra ändå:) Grattis i efterskott:) Håller tummarna gör dig!!
  • Granada

Jamka, kan du inte fa hjalp? Har du kollat varfor du inte blir gravid? Tiden gar sa jag forstar att det ar frustrerande. (Ursakta,spanskt tangentbord pa mobilen)

• Granada

Idag var det UL och allt ser bra ut. I vecka 17 nu. En lillebror säger de att det är???? Äntligen vågar jag börja njuta

• Lantis86
    Granada skrev 2015-08-11 20:36:43 följande:

Idag var det UL och allt ser bra ut. I vecka 17 nu. En lillebror säger de att det är???? Äntligen vågar jag börja njuta

Åh vad roligt!!! Grattis och njut som bara den!!:)
  • Granada
    Lantis86 skrev 2015-08-12 11:53:01 följande:
    Åh vad roligt!!! Grattis och njut som bara den!!:)
    Ja det mâste jag verkligen börja göra nu Hur gâr det själv med din lille?
Svar på tråden Fler med upprepade MA/MF som snart ska försöka igen?