Min mamma läste min dagbok, vad ska jag göra?
I min dagbok så skriver jag av mig, saker som jag vill minnas men inte berätta för min mamma. Jag är 16 år och jag är ute och festar ibland men dricker oftast inte. Tror inte min mamma vet om att jag druckit alkohol för kommer ofta hem på kvällen igen och är som vanligt. Har skrivit om exempel nyår i min dagbok då vi drack lite och jag var med en kille på kvällen. Tror mamma har läst min dagbok nu för hon har snackat om alkohol, killar och fester konstant i 2 dygn nu.
Först när jag anade att hon läst ur min dagbok blev jag inte sur men nu några dagar efter känner jag mig väldigt ledsen. Det känns som om hon tror att jag håller på med olika killar varje kväll (vilket jag verkligen inte gör) och att hon aldrig mer kommer lita på mig. (Brukar säga att jag ska till en kompis när jag egentligen ska iväg på en fest. Vet inte vad jag ska säga till henne nu angående dagboken. Har gömt den på ett säkert ställe och kommer aldrig mer vilja skriva i den. Är så besviken på henne att hon inte litar på mig. Skulle exempel aldrig göra något mot min vilja.
Vad skulle ni göra om era föräldrar läste era dagböcker? Vill typ göra så att hon mår dåligt över det...