• kgv

Syskonvagn på längden

Storebror kommer vara 2 år och 2 månader när lillebror kommer om 2 månader. Syskonvagn kommer alltså krävas. Har suttit och letat efter ett fynd på Baby jogger city select på blocket men velat ha lite is i magen eftersom det hela tiden har varit så lång tid kvar. Igår stötte jag på en annan liknande vagn. ABC zoom. Och den har fördelen att det större barnet kan sitta framåtvänd när man har liggdelen påkopplad där bak. På City select finns inte plats för det utan sittdelen måste vara vänd bakåt.

Nån som har erfarenhet av någon av vagnarna? 

• Svar på tråden Syskonvagn på längden
  • Ann Cistrus

Har City select och är jättenöjd! Storebror har inget emot att åka bakåtvänd men man kan ju ha sittdelen framåtvänd närmast sig och ha liggkorgen " där framme" så att säga. Det känns som att bebisen ligger långt nere/borta men om h*n sover ändå spelar det ingen roll. 

If nothing else works, then a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through.
  • kgv
    Ann Cistrus skrev 2014-01-15 21:05:19 följande:
    Har City select och är jättenöjd! Storebror har inget emot att åka bakåtvänd men man kan ju ha sittdelen framåtvänd närmast sig och ha liggkorgen " där framme" så att säga. Det känns som att bebisen ligger långt nere/borta men om h*n sover ändå spelar det ingen roll. 

Tack för svar!
    Det är just det att det känns som att bebisen är alldeles för långt bort när den är där framme. Man kan ju inte prata med den. Överallt där jag bor ser jag city select och de jag har pratat med har varit nöjda. Men blir ändå tveksam...

Svar på tråden Syskonvagn på längden