tips på balkongnät
Hej :) har två katter och bor i lägenhet på 4 våningen, har en jättefin balkong som jag vill att katterna ska kunna nyttja till våren. Men behöver ett nät! Någon som har tips på ett bra och prisvärt nät? Vad ska man tänka på? :)
Hej :) har två katter och bor i lägenhet på 4 våningen, har en jättefin balkong som jag vill att katterna ska kunna nyttja till våren. Men behöver ett nät! Någon som har tips på ett bra och prisvärt nät? Vad ska man tänka på? :)
viltstängsel, superbra. Googla. Sk kattnät är värdelösa och vittrar sönder om de sitter under vintern.
Jag köpte bitsäkert extra förstärkt mjukt nät på zoopluss, det var billigast där. Det är superbra, inte en enda gång har katterna vågat försöka klättra upp i det, det är jättebra kvalité och går faktiskt inte sönder av att bli tuggat på. Mina katter är lyckliga och trygga på balkongen och då är jag nöjd.
Själv gjorde jag två L-formade träramar som jag satte ut på balkongen. Dessa kunde sedan vikas ihop eftersom det var gångjärn i vecken. Kortsidan av L formen fungerar dessutom automatiskt som ett tipskydd eftersom de tar i taket på balkongen ovanför. Det fina i kråksången var att om någon klagade på dom bara kunde vika undan dom och ställa dom åt sidan. Eftersom de inte sitter fast förankrade kan man dessutom komma undan med det eftersom det ofta inte är olagligt att "förvara" saker på balkongen.
Ramarna skapades av 45x45 (mm) reglar som förstärkts med vinkeljärn i hörnen. Nätet är vanligt hönsnät som sitter uppspänt på ramarna med hjälp av vanlig häftpistol.Rekommenderar denna metod varmt framför fast förankrade nät. Kan dessutom lätt öppnas av brandkår om det skulle börja brinna.
Och det där att katten klättrar i nätet brukar jag lösa med att rulla ut klöspelaren åt min kisse så brukar hon inte vilja klättra på nätet.
fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc3/t1/992968_649993491694791_776911497_n.jpg
Lycka till :)
Kompostgaller, 99 kr/förp!