• LV2

Lån från utlandet

Hej.

Jag och min man har kollat lån till hus i Sverige fast vi har fast inkomst båda 2 så har det inte blivit något lån än. Jag snubblade över en annons på internet att man skulle kunna få låna pengar från utlandet det lät intressant. Vi kontaktade personen den samarbetade med banker i utlandet 2-5% ränta vi ville låna till hus. Det skulle gå bra sa personen vi är inte blåögda utan bara ville kolla om det var seriöst vi ställde många frågor personen svarade var mycket trevlig.  Vi har inte tagit något lån av denna personen men undrar om det är någon som har gjort det och har erfarenhet av sådana lån. 

• Svar på tråden Lån från utlandet
  • Tirem

Hur kollar du upp företaget?

Klart de svarar bra på era frågor, det är deras jobb. Men att kunna prata för sig betyder inte att man är ärlig!

• LV2
    Tirem skrev 2014-01-12 09:59:58 följande:
    Varför får ni inte lån i Sverige?
    Jag vet att de inte behöver vara seriösa för att de svarar bra därför så har vi inte tagit lån av dom. men man måste få kolla vad det är för något. Bankerna i Sverige har höga krav även om man har fast inkomst båda så är det ganska svårt att få ett lån till hus. 
  • Tirem

Jag hade aldrig lånat från en långivare jag inte känner till!

Om man har inkomst så man klarar utgifterna är det inga problem att få lån.

Uppfyller du följande så har jag svårt att se er bli beviljade:

1: Fast inkomst.

2: Kontaneter till handpenning, lagfart och pantbrev.

3: Inga betalningsanmärkningar.

4: Tillräcklig inkomst för att klara amortering samt ränta.

• Hannaakp

Det är inte så svårt. Jag och min man fick på 1,2 och då har jag bara säsongsjobb och inget sparat förutom kontantinsatsen. Du borde nog kolla upp det igen.

• LV2
    Tirem skrev 2014-01-12 10:12:35 följande:
    Jag hade aldrig lånat från en långivare jag inte känner till!
    Om man har inkomst så man klarar utgifterna är det inga problem att få lån.
    Uppfyller du följande så har jag svårt att se er bli beviljade:
    1: Fast inkomst.
    2: Kontaneter till handpenning, lagfart och pantbrev.
    3: Inga betalningsanmärkningar.
    4: Tillräcklig inkomst för att klara amortering samt ränta.
    Vi har inte lånat av dom vi bara kollade vad det var för något.  De kollar mycket på vad har du för inkomst och handpenning inte nödvändig men då kostar det mer för du får låna till handpenningen också. 
  • Queenie70

Inte nån av de där annonserna som poppar upp på facebook va?

• Kjell2

Kolla upp hur ränta fastställs och ändras, löptid på lånet, i vilken valuta.

Då man kan få låna till bostad med kring 2% ränta från en svensk bank så verkar det väldigt lite som talar för en utländs lån.

Svar på tråden Lån från utlandet