• MissMf

Obegränsat med pengar, vilken/vilka barnvagnar skulle du välja?

Tänk att du hade hur mycket pengar du ville, som du kunde spendera på barnvagnar! Vilken eller vilka vagnar skulle du då välja för att få ut maximalt av dom. Tex en vagn med fasta hjul för skogspromenaderna eller snö. En liten och lätt för shoppingrundan. Här kan vi drömma och fantisera fritt, så vad har ni för idéer? :) (Jag har inte obegränsat med pengar även om man kan önska, så för oss lutar det åt den lilla smidiga och billiga brio smile) :p

• Svar på tråden Obegränsat med pengar, vilken/vilka barnvagnar skulle du välja?
  • Dr Mupp

Bugaboo donkey för dagliga promenaderna och sen nån smidig enkelt paraplysuly att ha i bilen. 

Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • tisteln

Oh, nu när snön kommer är det ju självklart!!!
    En vagn med stora och smala hjul!!! - det bästa när man ska ta sig fram i snön

• Lindsey Egot the only one

Jag hade valt den vi har Brio sing eller smile.

• MissMf

Jag hade valt en klassisk brio eller emmaljunga med 4 fasta lufthjul för skogen eller snö. Sen en bugaboo donkey för vanliga dagar. Kanske också en mindre smalare lättare shopping vagn :p drömma kan man ju iaf :)

• Burberry

Jag har råd att köpa vilka vagnar jag vill, men är ganska ointresserad av vagnar, så inte lagt mycket tid på vagnbesluten.

Har bf i januari, det som köpt är en Stokke Scoot till stadsbesök (går att klicka fast babyskyddet på, + köpt sittdel (ville inte ha någon liggdel). Till promenader här hemma köpte jag en begagnad Firkon duovagn med svängbara hjul från blocket för 120E. Till resor kommer jag att köpa en Babyzen Yoyo som går som handbagage.

Till tvillingarna födda 2009 använde jag mest en Mamas &Papas lyxigare paraplyvagn och en billig joggervagn.

Har aldrig fattat hypen med barnvagnar. För mig räcker det med att den är snygg o praktisk, gillar inte stora robusta s.k. Kvalitetsvagnar.

Så någon speciell drömvagn finns inte för mig.

• läkarstudent

Jag gillar när saker är praktiska att ha med sig och inte tar mer plats än de behöver, så jag skulle välja ett chassi till bugaboo bee att ha i bagageluckan och använda tillsammans med babyskyddet då man ska göra kortare ärenden (springa in och betala när man tankat o.s.v) och barnet somnat. Och sedan en liten sulky (heter det så?) att ha när barnet blir äldre, typ en quinny zapp eller liknande som man lätt kan ta med sig på flyget. I övrigt skulle jag bära i sjal.

This forum would be a nicer place if everyone took a chill pill. It would get even better if some people choked on them.
  • enlitenbitkaka

Efter 14 vagnar har jag en rätt bra bild av vad vi vill ha. Just nu kör vi Bugaboo Donkey då vi väntar syskon men vi har även en Babyjogger City Mini för shopping och semester.

När vi slipper syskonvagnen skulle jag vilja byta ut Donkeyn mot en Buffalo.

Stolt mamma till Signe 26/3-12 och änglatösen Hedvig 22/3-11 ♥ Bloggar på frokenrand.blogspot.com/
  • Loriyana

Jag hade köpt en så kallad "ärta". En illgrön retrobarnvagn med gul insida. De är så härligt snygga! Dessutom är retrovagnar av bra kvalite och rymliga.

• Lindsey Egot the only one
    Loriyana skrev 2014-01-12 10:54:33 följande:

Jag hade köpt en så kallad "ärta". En illgrön retrobarnvagn med gul insida. De är så härligt snygga! Dessutom är retrovagnar av bra kvalite och rymliga.

Ja dessa 70-tals vagnar säljs även i Danmark fast nyproducerade. Rymliga och barnet sitter i den tills de är ca 1,1/2 år. Emmaljunga saluför dessa stora liggvagnar i Danmark men inte i Sverige tyvärr.
  • elyse

Ingen annan än den vi just köpt; en Brio Happy (lila). Sedan kommer vi att köpa en enklare sittvagn när barnet blir äldre.  

• Loriyana
    Lindsey Egot the only one skrev 2014-01-12 10:57:23 följande:
    Ja dessa 70-tals vagnar säljs även i Danmark fast nyproducerade. Rymliga och barnet sitter i den tills de är ca 1,1/2 år. Emmaljunga saluför dessa stora liggvagnar i Danmark men inte i Sverige tyvärr.
    Ja jag har sett de danska vagnarna. De är också rymliga och fina! Jag bor i Skåne så det är många här som åker över bron för att köpa vagn.

Själv hade jag först en modern vagn till min dotter, hon växte ur liggdelen på 3 månader! Köpte sedan en härlig retrovagn för billig peng och dotter sov middag i den till hon var 3 år gammal! 
  • clembke

Den vi har nu, X-trall. Eller ev Kronan, den med svängbara framhjul.

Sen är jag nöjd.

Som mindre vagn har vi redan Akta fräck mosaic som jag är supernöjd med.

• MissMf
    Loriyana skrev 2014-01-12 11:06:56 följande:
    ....om man vill ha något DYRT så finns www.vallinderwallerstein.com/sportsulky/ Vet inte riktigt vad jag ska tycka om den. Den ser rätt cool ut men vet inte om småbarn och läder går så bra ihop? :)

Haha lite små fula, ser ut som ett bilsäte ju :p
  • Mumin80

Några stycken Britax b-smart.  Vilket prismässigt motsvarar typ en bugaboo. Underbar vagn (den fyrhjuliga), dock lite skakig kvalitet (därav flera ex ). 

Sen skulle jag nog komplettera med nån vagn med fyra fasta hjul för vinter- och skogsväglag. 

Kanske en brio spin också, den är ganska smidig nu när ungarna  är lite äldre (varukorgen är dock lite liten). Men att den är låg och lätt att klättra in i själv för barnen jär ett klart plus. 

Kanske en syskonvagn av nåt slag också. Fast å andra sidan har britaxen funkat bra att frakta båda barnen på även om den inte är gjord för det Även Spin verkar klara jobbet som syskonvagn ganska väl, ett barn i vagnen och ett på fotstödet men britaxen ät bättre balanserad, spin är lite baktung och tippar baklänges lite för lätt när man har vikt på handtaget och inget i vagnen. Britaxen klarar lätt en unge eller några matkassar på handtaget även utan barn i vagnen.

Svar på tråden Obegränsat med pengar, vilken/vilka barnvagnar skulle du välja?