• Sunnza

Vecka 38, 39, hur mår ni?

Jag har varit mår illa, toabesök massor, foglossing dödar mig, trötthet, massor sd.. min slempropp har inte gått än

det är mitt tredje...

hur mår ni ? 

• Svar på tråden Vecka 38, 39, hur mår ni?
  • Sunnza
    Allinrep skrev 2014-01-11 20:07:10 följande:
    38+5 här, passar inte in för jag tycker att jag mår bra ;)

Ingen foglossning, inga förvärkar. Har ont i ryggen nästan vad jag än gör, men det löser sig om jag promenerar eller ligger i soffan. Svårt att somna men när jag väl lyckas så vaknar jag bara en gång extra per natt. Jobbigt att få på sig strumpor och skor men det behöver man inte göra så ofta. Bebisen har börjat trycka åt både höger och vänster samtidigt så att man kan känna en liten näve som sticker ut, men det gör bara ont om jag är för ihopkrupen så när jag sträcker på mig gör det inte ont. Stackars katterna saknar att jag inte når dem på golvet längre och det blir lite tungt när de ska lägga sig på min mage och kela, men det får man tåla en liten stund.

Mest orolig för att missa alla tecken så att vi inte hinner till sjukhuset i tid...
    du har tur ;) aww stackare katterna :D dom bli lyckligt när det är över ;)
  • Sunnza
    Manda91 skrev 2014-01-11 19:55:26 följande:

Sonen är född i veck 36+2
    ja okei, min första född 35 veckor och andra 38veckor men jag tror här kommer går över :( 
  • Sunnza
    Bellamamma72 skrev 2014-01-11 20:24:52 följande:
    Glömde säga att det är mitt fjärde barn:) har 3 tjejer sen tidigare 21,19 o 15 år o i magen är det nu en liten Sebastian:)
    oj fjärde, vad spännade :D vilken veckan födde du dom alla 3? 
  • Sunnza
    MariiaF skrev 2014-01-11 20:31:41 följande:
    Är i v 38+2  och vill bara få ut barnet! Har foglossning som gör att jag inte kan resa mig själv, Har regelbundna förvärkar och en ettåring på det =) 

Idag har det dock varit lugnt och skönt, knappt ont- undrar om det är ett tecken? 

Är mitt andra barn... 
    hmm jag hade sånt ont i många dagar, svårt veta om det e ett tecken eller inte, vi håller bara tummaren ;) 
  • Sunnza
    Tokfrans skrev 2014-01-11 20:37:50 följande:
    v37+2 här.
    Jäkla foglossning från helvetet, värkar om nätterna. Ingen sömn, blåsan ska jag inte ens dra upp, slemis har gått två gånger med storlek som lillfinger nageln. sammandragningar allt mer tätare. Känner mig som en stor snö gubbe, saknar sex!..Tungan ute

Hoppas han kommer snart (enligt bm så tror hon att han kommer inom 1-2 veckor, rätt trött nu på att gå runt och ha ont i magen hel tiden nu..
    vilken färg slemmis fick du? jag upptäckte idag att det kom slemmis gult färg? är det slempropp eller vad? inte så mycket utan lite typ som 1 kronor
  • Tokfrans
    Sunnza skrev 2014-01-11 21:44:01 följande:
    vilken färg slemmis fick du? jag upptäckte idag att det kom slemmis gult färg? är det slempropp eller vad? inte så mycket utan lite typ som 1 kronor

Låter som att lite av den släppte för dig. Min va grön/ljusgrön. :)
  • Manda91
    Sunnza skrev 2014-01-11 21:41:35 följande:
    ja okei, min första född 35 veckor och andra 38veckor men jag tror här kommer går över :( 

Tror tyvärr att jag kommer att göra det med .. är trött på att vara gravid nu ! Vill bara dom sista dagarna nu ska gå fort ..
  • Sunnza
    Tokfrans skrev 2014-01-11 22:49:19 följande:

Låter som att lite av den släppte för dig. Min va grön/ljusgrön. :)
    okej härligt :D 
  • Sunnza
    Manda91 skrev 2014-01-11 22:58:47 följande:

Tror tyvärr att jag kommer att göra det med .. är trött på att vara gravid nu ! Vill bara dom sista dagarna nu ska gå fort ..
    ja samma här, vill ha lilla i min famn nu :/ ... trött på ont mage jämt, mage bli hård jämt... :/ 
  • Bellamamma72
    Sunnza skrev 2014-01-11 21:42:06 följande:
    oj fjärde, vad spännade :D vilken veckan födde du dom alla 3? 
    Igångsatt m 2 första pga HF o kraftig foglossning, 3 an gick vattnet.

1. V 39

2. V 38

3. V 37

I morgon in för igångsättning igen . V37+0, hade hoppats på naturlig fl.... Men bäckenet håller inte har 3 fullstora hästar härhemma varav den ena är unghäst o det är inte lätt med hanteringen m dom o kryckor:( tack o lov för citodon;) Men blir ju så groggy av dom!
  • Sunnza
    Bellamamma72 skrev 2014-01-12 07:04:16 följande:
    Igångsatt m 2 första pga HF o kraftig foglossning, 3 an gick vattnet.
    1. V 39
    2. V 38
    3. V 37

I morgon in för igångsättning igen . V37+0, hade hoppats på naturlig fl.... Men bäckenet håller inte har 3 fullstora hästar härhemma varav den ena är unghäst o det är inte lätt med hanteringen m dom o kryckor:( tack o lov för citodon;) Men blir ju så groggy av dom!

ja ok, vad skönt att det bli imorgon då du får lilla i din famn :) oj har du hästar? härligt, vilket hästar?

aa kan förstå :/ hade själv islänsk häst förut ;) 

• Linis8

Ngn här som gjort hinnsvepning tidigare? Erfarenheter?
    Jag ska in på fredag å e lite nervös för det.

• Sunnza
    Linis8 skrev 2014-01-15 19:39:03 följande:
    Ngn här som gjort hinnsvepning tidigare? Erfarenheter?
    Jag ska in på fredag å e lite nervös för det.
    nej har aldrig provat det :) har tänkte fråg bm imorgon om hon kan göra det, men jag har läst om det att det gör ont :S :/ .... jag gillar inte smärta hehe :D 
Svar på tråden Vecka 38, 39, hur mår ni?