• matildaaf

Vad tycker ni Veganer om LCHF?

Jag har märkt att ju mer Vegan jag blir (är i en övergångsprocess), så blir jag mer avtänd av LCHF. 

Jag går i taket om någon LCHF-fanatiker kommer lägga sig i & ''hålla på'' nu för det är inte ens dem jag vill ha åsikter från i denna tråd. Jag är fullt medveten om att LCHF är mer än ägg, grädde, smör & kött (som tex oljor, godkända grönsaker & nötter) MEN de flesta LCHF'are livnär sig till 80% på animaliska produkter.

Vad tycker ni Veganer om LCHF? Ur min synpunkt så går en nästintill fulländad animalisk LCHF'are tvärt emot en vegan. 

Är bara intresserad av veganers åsikter, inget annat. Tack!

• Svar på tråden Vad tycker ni Veganer om LCHF?
  • Biffus

Det är hemskt! Jag är fd LCHF:are, numera high carb vegan. LCHF grundas på att försätta kroppen i ett sjukdomstillstånd. Därför får man mindre aptit (precis som när man är sjuk) och går ner i vikt. Jag är emot att medvetet göra kroppen sjuk.

• annanasglass

Jag har liksom Biffus provat på LCHF en gång i tiden och blev extremt sjuk. Själv är jag vegan av hälsoskäl och mår bäst på en kost där 70-80% av mina kalorier från kolhydrater. Men jag förstår samtidigt att folk väljer kosten om det får dem att må bättre, dock tror jag det finns bättre dieter med samma utkomst som är mindre farliga långsiktigt. LCHF är inte bra för kroppen långsiktigt. Däremot är det i vissa fall mindre skadligt än att inte göra någonting, men det finns alltid andra utvägar. GBP, t.ex.

• kvinna1979

Jag är inte vegan men jag svarar ändå. Jag är helt i mot LCHF, har med provat den dieten och blev dålig. Jag står för en bland kost där det mesta av intaget kommer från bra kolhydrater, mycket frukt och grönt.

Svar på tråden Vad tycker ni Veganer om LCHF?