Dotterns pappa!
Hej!
Jag vet inte om denna tråden är i rätt kategori, isåfall är ni fria att flytta den:)
Nu till mitt problem!
Jag har en dotter på 3,5 månad, som jag har egen vårdnad om, jag är ensamstående. Då jag blev lämnad av pappan när jag var gravid.
När dottern föddes ringde jag pappan och berättade att hon kommit till världen, och att han var välkommen att hälsa på henne. (Då ville han inte veta av henne och helst av allt ville han att jag skulle säga fader okänd till soc).
Jag skrev honom som pappa ändå och han begärde faderskaps test, med de sagt och gjort fanns de nu svart på vitt att han är pappa till min dotter.
Vi träffades för att skriva på papperna hos socialen (då hade han fortfarande inte träffat henne en enda gång trots att hon snart var 3 månader). Jag hade inte med mig henne då han har ny tjej och jag vill att pappan och dottern ska få en bra relation innan han ska presentera några flickvänner för henne, men han var mer en gärna välkommen hem till oss efter mötet. Han följde med hem höll henne i max 10 minuter och sen fick jag skjutsa han till stationen. (Vi bor i olika kummuner och jag och dottern Bormio landet). Innan han stiger av sa jag att du får höra av dig så får vi sätta upp tider så du får träffa henne.
Också kom Jul och nyår ingen som ringde eller hörde av sig.
Idag bokade jag in dotterns dop, och ringde honom själv för att säga att han var välkommen dit.
Samtidigt passade jag på att ta upp de här med träffarna mellan henne och honom. Och han sa att han vägrar åka hem till oss för att träffa henne.
Men enligt lag (eftersom inte jag ammar) får han lov att ta henne på promenader själv?!
De kan väl inte inte stämma att jag enligt lag ska lämna bort min dotter till hennes pappa nu? Ensam när de har träffats i 10 minuter en gång för en månad sedan?
Tack för att ni orkat läsa hela tråden!