• MalinP82

Gravid igen efter 7 missfall!!!

Har sen min 7 åriga son va 1 år gammal försökt skaffa syskon vilket resulterade i 7 missfall under 4 år och dom sista åren ingen graviditet alls... Började för 6 månader sen hos en ny läkare som tyckte att vi kunde prova med Lutinus 3 veckor efter positivt gravtest men vi fick inget för att vi inte blivit gravida dom sista 2 åren utan hon sa att hon trodde det skulle ske naturlig väg...
    O i fredags plussade jag Men är så rädd, vågar inte ta till mig detta riktigt för är så rädd att det inte kommer gå vägen denna gången heller...

Pratade med läkaren idag om min oro o så o då sa hon att Lutinus kan ju göra att man lurar kroppen att behålla nåt som egentligen skulle bli ett missfall så vi får ju helt enkelt se på VUL som jag fick om 2 veckor...

Mådde jag dåligt innan samtalet kan ni ju gissa hur man mår nu...
    O nu när jag känner efter så har ja egentligen inga direkta gravsympton vilket gör mig ännu nojigare...

Är i v 5+0 idag...

Hoppas tiden går fort till den 23/1 o att vi ser ett pickande hjärta därinne...

• Svar på tråden Gravid igen efter 7 missfall!!!
  • MalinP82
    Vilaa skrev 2014-02-10 10:32:09 följande:
    Tråkigt att höra =( Är i samma sits, har också haft 7 missfall och nu senaste året inte lyckats bli gravid alls =( Också en son sen tidigare, 5 år gammal.
    Usch beklagar, det är ingen rolig sits men vi får vara glada att vi fått 1 barn... Hade varit så mkt jobbigare att gå igenom detta och inte haft nåt... Alla mina missfall har jag fått efter min son...
    Men nu har ja sagt att ja utsätter mig inte för detta en gång till så vi har satt oss i kö för adoption och det känns ju skönt att tagit det steget... Hoppas det löser sig för dig...
  • Inelg

Beklagar verkligen Malin, förstår din oro och din stora sorg..
    Lite solsken i all mörker..

Jag har haft 5 MF.. utdragna på 2 år. 3 MF, v65,5,6 och 2st MA v 10.
    Vi gjorde utredning som inte visade något alls på någon av oss.. Efter det vågade jag inte försöka utan min gynekolog satte oss i IVF kö till fertilitetskliniken i Huddinge sjh Stockholm. Och det funkade!!!!! Har varit sjukt orolig hela tiden och har äntligen börjat släppa oron nu.. :)
    Så nu är jag gravid igen i v 24 tack vara IVF.. Kanske något att kika på? Det va det ända som hjälpte oss...

Lycka till

• MalinP82
    isisisis skrev 2014-03-16 18:16:26 följande:
    Blodförtunnande hjälper mot mf.Läs trådar i ämnet.Googla .

Har provat blodförtunnande men inte funkat på mig

Men nu är vi i full gång med adoptionen och det känns helt rätt

• Vilaa

Skönt att du ändå har hittat något som känns rätt =) Tyvärr har det ännu inte tagit sig här, funderar lite på ivf, men har problem att få ihop pengarna, det kan ju behöva flera försök.

• Neo4ever

Hej i har haft sammanlagt 6 missfall.. Dom första 2 var innan min son föddes,v 9+2 å v 7+2.. Efter min son föddes har vi fått 4 till.. V 4+0,4+0,11+0 å sista i v4+3...vi har kämpat för att få ett syskon till våran son,men det är mkt svårt!!

• Inelg
    Vilaa skrev 2014-03-18 21:18:52 följande:
    Skönt att du ändå har hittat något som känns rätt =) Tyvärr har det ännu inte tagit sig här, funderar lite på ivf, men har problem att få ihop pengarna, det kan ju behöva flera försök.
    IVF är ett bra allternativ. Landstinget kan bekosta det om ni uppfyller kraven. Väntetid mellan 6mån- 12 mån
  • Vilaa
    Inelg skrev 2014-03-22 12:57:36 följande:
    IVF är ett bra allternativ. Landstinget kan bekosta det om ni uppfyller kraven. Väntetid mellan 6mån- 12 mån
    Tyvärr inte, har ett barn sedan tidigare.
  • Neo4ever

Det är så roligt att få + på stickan..men sen kommer oron,å sen missfall.. Det är ett rent helvette att vara 1 av dom få som får upprepade missfall vill så gärna ha ett barn till, e så trött på missfall!! Å jag önskar det samma till alla andra som e i samma sits!!

• Inelg
    Vilaa skrev 2014-03-25 11:06:45 följande:
    Tyvärr inte, har ett barn sedan tidigare.
    ok. gemensamt barn antar jag
Svar på tråden Gravid igen efter 7 missfall!!!