• 83Ankor

Efterlyser borttappad snuttis!! Idag 6/1 i Stockholm längs Hamngatan,Sveavägen och Kungsgatan!! BILD

Lånad bild men min son hade en likadan!!

"Nutti" är mycket saknad och försvann någonstans längs Hamngatan 18-20 och längsmed Sveavägen. Vi var inne på NK och H&M. Sen vidare längs Sveavägen in på Apoteket och Mio möbler. Vidare ner på Kungsgatan och in på Alewalds där vi upptäckte att "nutti" var borta.
    Vi gick tillbaka och tittade längs gatan och frågade på Apoteket,  Mio och H&M om någon hittat honom. Gick även in på Nk igen men jag tror vi tappade "Nutti" efter det.

SNÄLLA om någon ser eller hör något så vill en väldigt ledsen liten kille ha tillbaka sin snuttefilt!! 
  • Svar på tråden Efterlyser borttappad snuttis!! Idag 6/1 i Stockholm längs Hamngatan,Sveavägen och Kungsgatan!! BILD
  • enmodigman

Jag ska in till clas ohlson i gallerian i morrn, jag ska ta en sväng och titta efter nutti

• 83Ankor
    enmodigman skrev 2014-01-06 22:08:22 följande:
    Jag ska in till clas ohlson i gallerian i morrn, jag ska ta en sväng och titta efter nutti
  • 83Ankor
    enmodigman skrev 2014-01-06 22:08:22 följande:
    Åh vad gullig du är:)   
  • isolande

Tips om ni inte hittar Nutti igen: Tvätta Nutti 2.0 (ni hade en ersättningsnutti eller?) i 60 grader flera ggr och lägg den sedan i er säng några timmar. Grejen kan vara att Nutti 2.0 är för "mjuk" sådär som de är när de är nya. Det står på tvättlapparna att de ska tvättas i 40 grader men det är bara larv, kör i 60 så den tovar ihop sig lite i tyget.

Hade samma problem med vår lille som inte ville ta ersättningsTiger, men efter några gånger i tvättmaskinen och vår säng dög även den Glad.

Lycka till!

• 83Ankor
    isolande skrev 2014-01-07 11:54:48 följande:
    Tips om ni inte hittar Nutti igen: Tvätta Nutti 2.0 (ni hade en ersättningsnutti eller?) i 60 grader flera ggr och lägg den sedan i er säng några timmar. Grejen kan vara att Nutti 2.0 är för "mjuk" sådär som de är när de är nya. Det står på tvättlapparna att de ska tvättas i 40 grader men det är bara larv, kör i 60 så den tovar ihop sig lite i tyget.

Hade samma problem med vår lille som inte ville ta ersättningsTiger, men efter några gånger i tvättmaskinen och vår säng dög även den Glad.

Lycka till!
    Det är ett jättebra förslag det var dumt att inte variera med flera redan från början. Vi hade två en kanin också i samma märke så den är sliten som elefanten var men han slutade gilla den och bara elefanten dög.
    Han och jag köpte tillsammans en ny idag så nu har han två och han studerade hörnen på de i butiken så då tänkte min mamma att vi skulle "slita ut" den nya. Funkar det så gör vi det med båda två.
    Smart att lägga den i sängen. 

• Miss P

Har du lagt ut en efterlysning på Facebook? Om inte så gör det. Glad

• isolande
    83Ankor skrev 2014-01-07 20:12:43 följande:
    Det är ett jättebra förslag det var dumt att inte variera med flera redan från början. Vi hade två en kanin också i samma märke så den är sliten som elefanten var men han slutade gilla den och bara elefanten dög.
    Han och jag köpte tillsammans en ny idag så nu har han två och han studerade hörnen på de i butiken så då tänkte min mamma att vi skulle "slita ut" den nya. Funkar det så gör vi det med båda två.
    Smart att lägga den i sängen. 

Min systers son har en kanin från apoteket som han suger på ist för napp (knäppt, men han suger på armar och öron....). Det var samma där, han vägrade de nya som skulle ersätta den som tvättades. De fick oxå hålla på och tvätta och försöka slita ut den och tillslut tog han dem oxå. Nu har han tre som de varvar mellan Glad.

Min son suger på sin snutteTiger, liknar Nutti,  på hörnen och de små armarna Hjärta.

Hoppas det löser sig för er!
  • 83Ankor
    Miss P skrev 2014-01-07 20:14:55 följande:
    Har du lagt ut en efterlysning på Facebook? Om inte så gör det. Glad
    Hur efterlyser man den smartast där då?
  • Petite Chérie
    83Ankor skrev 2014-01-08 10:47:11 följande:
    Hur efterlyser man den smartast där då?
    Lägg upp en bild, skriv var du varit och be folk att dela.
    Crazy people don't know they're crazy. I know I'm crazy, therefore I am not crazy. Isn't that crazy.
  • Miss P
    Petite Chérie skrev 2014-01-08 10:55:31 följande:
    Jepp och glöm inte att göra den offentlig. 
  • HWR

Min kompis dotter tappade bort sin snuttis. 
    Paniiik!
    Hon tog en ny filt (en tunn, liknande den hon hade innan) bar den innanför kläderna under en dag och sen accepterade dottern den :)

Hoppas det löser sig för er!!

• 83Ankor
    Petite Chérie skrev 2014-01-08 10:55:31 följande:
    Det är vad jag gjort lr jag delade en länk offentligt. Tänkte om man kunde göra något mera..
    HWR skrev 2014-01-08 12:41:23 följande:
    Min kompis dotter tappade bort sin snuttis. 
    Paniiik!
    Hon tog en ny filt (en tunn, liknande den hon hade innan) bar den innanför kläderna under en dag och sen accepterade dottern den :)

Hoppas det löser sig för er!!
    Vi försöker men tack och lov så har han sina panda kvar och den kramar han hårt nu när han ska sova. Den betydde inte lika mycket som snuttis men nära nog.

Svar på tråden Efterlyser borttappad snuttis!! Idag 6/1 i Stockholm längs Hamngatan,Sveavägen och Kungsgatan!! BILD