Hur ska jag kunna leva utan min bästa vän (katt)?
Jag vet att många säkert tänker, när de läser rubriken, att "men herregud det är ju BARA en katt!". Ja det är en katt, men hon har varit min bästa vän i 14 år och när jag har haft det jobbigast i livet har jag alltid haft min katt. De som träffar oss ser att vi har ett speciellt band, vi förstår varandra. Vi älskar varandra. Tack vare min katt har jag aldrig sen hon kom in i mitt liv känt mig ensam, trots att många hade känt det i min situation.
För 2 år sedan dog familjens hund, vilket var så smärtsamt att jag fortfarande inte kommit över det. Sedan den dagen har jag tänkt på min älskade fina katt, på den dagen när jag kanske måste ta det beslutet att hon ska somna in. Och det är det här som skrämmer mig, som får mig att gråta och ger mig ångest. Jag kan ju inte leva utan henne! Hur ska jag någonsin orka leva utan henne i mitt liv? Det blir tomt, livet har ingen mening.
Finns det någon som läser det här som känt/känner som jag? Hur ska jag hantera det här? Många gånger när jag kollar på min katt faller jag bara ner och gråter, gråter över tanken på att en dag kommer jag aldrig mer se henne igen. Snälla hjälp för jag går under.