Blöder mycket vid mens..sterilisering?
Hej!
Jag är en kvinna, 38år, två barn. Ska inte ha fler barn.
Idag har jag kopparspiral som skydd eftersom jag inte vill ha något med hormoner eller något som man måste sätta i eller trä på vid samlag. För mig är kopparspiral det enda alternativet då jag lever i ett förhållande.
Mitt problem är när jag har min mens, jag STÖRTBLÖDER!! I natt hade jag dubbla bindor, låg still och hade tagit cyklo-F innan jag gick och la mig. När jag vaknade och ställde mig upp fick jag rusa till toan, då hade jag blött igenom båda bindorna, trosorna och det var fläckar på pyjamasbyxorna.
Jag har även ett tungt jobb där jag bär och lyfter mycket, så varje gång jag tar i, måste jag springa på toa och kolla så jag inte blött igenom..Jag använder en hel del cyklo-F.
Jag har funderat på att sterilisera mig för att kunna ta bort kopparspiralen eftersom jag innan jag satte i den blödde mer än normalt, men med spiralen (som jag haft i tre år), är det nästan löjligt mycket.
Jag och min sambo ska defenitivt inte ha fler barn så där är inte problemet, jag vill veta vad du som barnmorska tycker om detta. Eller finns det något annat jag kan göra just för mina mensbekymmer. Jag känner mig oerhört begränsad i mitt vardagliga liv..
MVH TS