• Anonym (Michael)

Sorgliga låtar till min dotters begravning?

Hej alla, ni kanske har sett en liknande tråd förut? För jag googlade och hittade en liknande tråd, fast då var det en liten pojke det handlade om så, detta är ingen trolltråd. Hur som haver, min lilla saknade dotter på 2 år miste livet för 2 veckor sedan, familjen sörjer. Jag behöver några sorgliga låtar till min dotters begravning, några från låtar Carola kanske?
    Miranda, du är saknad och mycket älskad.
    Ha en bra dag...

• Svar på tråden Sorgliga låtar till min dotters begravning?
  • Anonym (1)

Carola - Jag vill alltid älska

• Jeta81

Vill tipsa om en fin psalm till begravningen som vi hade till vår dotter. Vår dotter dog 1,5 år gammal av en hjärntumör. Jag beklagar den ofantliga sorgen.
    Den heter "Det är svårt att mista en vän" Psalm 799
    Här kan man lyssna på den:

Sen hade vi några vänner som sjöng Ted Gärdestads "I den stora sorgens famn"

Efter kistan sänktes ner sjöng vi "Blinka lilla stjärna där" 2 verser.

• Quiet thoughts

Beklagar sorgen.

På vår dotters begravningen sjöng en vän Jag fick låna en ängel av Shirley Clamp , samt också barnvisan Idas sommarvisa, som var vår dotters favoritvisa.

sen hade vi två psalmer också.

Ängeln Lova 2003-2010 - Alvin 2007- Påskägget Lykke 2011
  • Anonym (A)

Lene Marlin - A place nearby

• Anonym (El)

Lightning Crushes med Live.

• ÄngelnVanjasMamma

Beklagar det som hänt din dotter! :/

Förlorade min dotter i magen i V 25 och höll en kort minnesstund i kyrkan för henne!

Där spelade vi Westlife-ill see you again!

Hoppas du hittar något fint att spela till din dotter!

Styrkekramar!!

• Räkmamman

Det gåtfulla folket hade vi också på vår dotters begravning. Sedan spelade organisten ett Astrid Lindgrenpotpurri under tiden alla var framme och la blommor runt hennes urna. Jag hoppas ni hittar något som stämmer för er.

Jag är så ledsen för er skull, beklagar verkligen sorgen. Skickar ett lass med styrkekramar <3

• SvenGlen

Beklagar sorgen.

Alla äger såklart sina egna känslor, men jag hade nog hellre valt glada visor som påminner om dom fina stunderna med din dotter. Stämningen kommer nog vara tillräckligt sorglig ändå utan tunga låtar. Dom finaste begravningarna jag har varit på (oavsett om det handlat om barn eller gamla som gått bort) har varit dom där man faktiskt har kunnat le åt dom fina minnena under ceremonin, även om tårar såklart har sin rättmätiga plats.

Och kom ihåg: man blir intelligent av fisk!
  • Anonym (änglamamma)

Jag tycker att fly med Celine Dion och friends of Gold med Eva Cassidy är fina. Sen westlife in thé arms oftare an angel. Beklagar!

• Lilymor

Ett alldeles för sent tips, men som kanske kommer någon annan till nytta är Nocturne (Taube). Det är en vaggvisa som börjar med orden "Sov på min arm, natten gömmer under sin vinge din blossande kind...". Vacker och lite sorgsen melodi.

Svar på tråden Sorgliga låtar till min dotters begravning?