• pernillamcd

Experthjälp önskas! USA-tips

Hej!

Är lite inne på att köpa en Bugaboo Buffalo till bebben som beräknas (förhoppningsvis) komma i sommar.

Nu är läget så att jag åker till Orlando i maj och skulle behöva hjälp med om/hur/var/övriga tips jag köper denna vagn i Orlando. Blir det mycket billigare? Annat jag ska tänka på eller inhandla väl på plats i Usa?

Alla tips välkomnas!

• Svar på tråden Experthjälp önskas! USA-tips
  • JanaN

Kläder, skor etc det mesta är billigare.

• pernillamcd

Inga konkreta tips på butik, mall eller annat billigt ställe? Vad bör jag tänka på?

• JanaN
    pernillamcd skrev 2014-01-05 21:55:36 följande:
    Inga konkreta tips på butik, mall eller annat billigt ställe? Vad bör jag tänka på?
    Finns hur mkt som helst. Tänk på att inte köpa saker du egentligen inte behöver då det kan vara VÄLDIGT billigt på rea. Jag "råkade" köpa tre bikinis, de kostade en dollar styck.
  • Burberry

Walmart har många vagnar, kolla om de har den. Annars har antagligen babysRus. Tänk på att den räknas som ett bagage på flyget, så du får endera komma hem utan kappsäck / betala dyrt för extra bagage.

Vill du shoppa barnkläder så finns ju flera stora outletköpcentrumar i Orlando, kolla på Premium outlets.

Jag brukar passa på att handla barnmediciner i USA, tex smärtstillande men också kolikförebyggande o pasta mot ont vid tandsprickning för bebisar.

• Burberry

Ska du köpa en BellyBandit gördel till efter förlossningen så löns det också köpa den i USA och inte i Sverige.

• TillFlorida

Tittar man online ser det inte ut som om babies r us har just den modellen. Säkrast är nog att beställa den på nätet till ditt hotell/hus om du kommer vara där ett par dagar. Det fungerar bara i fall leveranstiden är pålitlig i och för sig. Online slipper man ofta sales tax (moms) på 6,5%.

• Krusenberg

Buybuybaby finns i hela USA men jag vet inte hur det är i Orlando.

Ett tips är att gå in på någon tillverkare för att hitta återförsäljare. T.ex. SkipHop skötväskor. Jag har köpt en från USA! "Sparade" ca 30% bara på valutan. :)

Svar på tråden Experthjälp önskas! USA-tips