• Tokfrans

Stick och hugg i hela magen?

I morse hade jag grymt ont i magen, över hela magen, först vid runt 10 och sen ungefär en halvtimme senare och höll i sig i drygt 1-2 min, men just nu är allt lugnt.. Påminde om magknip fast hundra gånger värre.
    Är de nått jag behöver vara vaksam över?

Bebis är fixerad och oruckbar sen en månad tillbaka och slemproppen har gått till och från i 2 veckor, inte mycket, som en lillfinger nagel ungefär.
    Brukar ha ont i nedre delen av magen och rygg samt extremt ont i ljumskarna nu de senaste veckan, och sammandragningarna kommer mer och mer tätt inpå varan, ibland med mensvärks liknande smärtor och ibland ingen smärta alls.
    Bebis rör på sig som han ska, om inte lite mer nu senare på kvällarna, är som att han tränar kampsport där inne Tungan ute, och sover otroligt dåligt och är ständigt trött..

Tänkte bara kolla om någon har vart med om liknande eller vet nått om detta?

Är i v.37 snart 38

• Svar på tråden Stick och hugg i hela magen?
  • Jacqueline

Alltså när du säger "stick och hugg" så tänker jag främst på ligamentsmärtor men samtidigt brukar det inte kännas i hela magen så som du beskriver.

Jag skulle nog iallafall vilka säga att det är förvärkar alt ligamenten eller kanske båda tillsammans?!

Slemproppen är ungefär i size som en golfboll och kan släppa i små bitar en längre tid utan att det är några konstigheter för den liksom fostervatten återbildas och fylls på kontinuerligt.

Får du regelbundna sammandragningar/förvärkar som dessutom börjar göra ont så ska du nog vara extra uppmärksam

Svar på tråden Stick och hugg i hela magen?