16 år och undrar hur tonårsföräldrar resonerar
Hejsan! Jag är en glad tjej på 16 år som är lite nyfiken på hur ni tonårsföräldrar resonerar kring utetider, alkohol, fester, relationer och framför allt om hur mycket ensamtid ni anser att man som förälder bör ha med sin tonåring i min ålder. Jag är väldigt nyfiken haha. Folk brukar tycka att jag är hårt hållen ibland eftersom att mamma eller pappa alltid ska hämta mig om jag har varit på fest, hos en kompis eller bara varit ute på kvällen. Jag får vara ute ungefär till 01.00 på natten om det är något speciellt event men inte annars. Om det är en helt vanlig helg eller dag får jag inte vara ute till senare än 21.00 ungefär. Jag har även en pojkvän som jag har varit tsm med i 15 månader men jag får inte sova över och han får inte sova hos mig men vi får vara med varandra hur mycket vi vill. Jag ser inget av det jag har nämnt som ett problem men andra kan tycka att det är för stränga regler för en 16 åring. Jag sover inte över kompisar heller och min familj vill helst att jag ska vara hemma så mycket som det går eftersom att dom tänker på våran sammanhållning. Tycker ni att det jag har förklarat är lagom stränga regler för min ålder och att mina kompisar överdriver? Eller är jag för hårt hållen? Vad har ni för regler för era tonårsbarn? Måste bara tillägga att jag är en väldigt glad tjej och har aldrig haft några problem med mina föräldrar och att vi visar respekt för varandra. Jag brukar aldrig kalla mina föräldrar för fula saker, skrika eller vara envisa mot dom men självklart hamnar vi i konflikter ibland men det spårar aldrig ur. Jag har aldrig lidit av mina föräldrars regler men eftersom att jag har märkt att så många av mina kompisar tycker att jag är för hårt hållen så börjar man ju fundera. Säg vad ni tycker och vad ni har för regler för tonåringar i min ålder!