• pcosfru

vad tror ni ang min pco funderingar

har gått ner ca 35 kg på egen hand och midjan har minskat från 138 cm till senast i dag 97 cm . jag har börjat äta largiplex och tabletter från apoteket för fertiliteten. dricker även en morgon drink av spirulina.  har märkt att min behåring som jag har i ansiktet och på brösten minskat nu behöver jag bara raka mig 1 ggr per vecka i stället för 2 eller 3 gånger. har även ätit en  2 kurer av provera första börja med den 30 sep blödde knappt nå men nu när jag åt i  slutet av nov fick jag en mer kraftig blödning som höll i sig längre . vad tror ni kan min kropp hoppa i gång så ägglossningen kommer i gång  

tacksam för svar 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-04 12:34
    många som läst men inge svar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-14 23:05
    har minskat 6 cm i midjan på en mån från den 16 dec . många som läser men inte många som svarar

• Svar på tråden vad tror ni ang min pco funderingar
  • isadora81

Vad duktig du är som har gått ner så mycket på egen hand. Din ägglossning kan nog absolut komma igång, men tyvärr är du ju fortfarande för stor. Midjemåttet ska ner under 80 cm för att räknas som normalt. Du säger inte din vikt men bmi bör gå ner under 30. Då borde ägglossningen komma igång. Fortsätt som du gör för om ägglossningen inte kommer igång så behöver man oftast ha bmi under 30 för att få hjälp. Lycka till!

• pcosfru

tack för berömmet är nöjd över de de är väl midjemått på 88 för kvinnor och för den delen jag har väldigt kraftig benstomme ett arv som man inte rår för men tack 

• isadora81

Ja du kanske har rätt. Ja men då så vad bra! Då borde du börja ägglossa. Om du vill få koll på om du ägglossar kan jag rekommendera att tempa. Tempen höjs efter ägglossning. Om du inte får igång ägglossningen inom några månader så vänd dig till en gynekolog. Om du har bmi lägre än 30 så borde du kunna få pergotime.

• pcosfru

tack för de värmande orden . föressten hur märker man om man får högre temp efter äggloss för nu har jag svettast  ganska lätt på eftermiddagen ngr dar nu . utan att ha gjort nå speciellt fick mens av provera den 13 dec  höll i sig nästan en vecka   , men jag har ju pcoc funkar det att tempa då

• isadora81

Jag har oxå pco. Det funkar jättebra att tempa då. Det är typ den enda metod som funkar riktigt bra för att följa ägglossning eftersom ägglossningstest kan bli positiva om man har pco även om inte äggen lossnar. Jag har en klocka på sex varje dag. Då vaknar jag och tar tempen. Sen somnar jag om en stund till i alla fall om det är helg. Sen skriver jag in alla temperaturer i en app och då kan man se på knix i kurvan att man har ägglossat. Det krävs dock att man tar tempen nästan varje morgon så att man får många punkter i kurvan för enstaka temperaturer kan varieranganska mycket. Jag har 36,2-36,6 innan ägglossning och 36,5-37 efter ägglossning.

• pcosfru

då ska jag prova sen när jag ätit provera för att få mensen eller om den kommer i gång av sig själv snart  de är jobbigt med pcos .så jag tar tacksamt emot alla råd man kan få

Svar på tråden vad tror ni ang min pco funderingar