• 1990amanda

Vart hittar man en sån?

Jag kan inte namnet på den Men Vet att de i sommara var populärt med en slags sak som barnet självkan äta med, man lägger tex frukt och sånt i ett nät som sedan barnet kan suga på!

BEHÖVER en sån men vet inte vart man kan hitta en sån! Tips på hemsidor eller affärer som säljer en såndan sak som jag ej kan namnet på :)

• Svar på tråden Vart hittar man en sån?
  • Natulcien
    viseversa skrev 2014-01-03 16:56:45 följande:
    Dom med nät skulle det stå. Jaja äckliga blir dom i alla fall.
    Ja, det låter skitäckligt att sitta och suga på ett nät fullt med mat.

Bättre att låta bebisen äta maten direkt, så att hen själv kan känna, plocka och lära sig.
  • Natulcien
    honeydew skrev 2014-01-03 15:47:07 följande:

Håller med om att barnen behöver lära sig att äta själva, men de gånger man inte har 100% uppmärksamhet på barnet så är det en smart sak att ha. Man kan behöva gå ifrån bordet en minut för att följa med storasyskon på toa osv.
    Ok. Jag hade aldrig det behovet. Jag hade nog hellre tagit med bebisen än lämnat honom ensam vid bordet.
  • Alla hemma

Nätet har varit jättebra vid tandsprickning! Stoppade i kylskåpskall vattenmelon och det både kylde och gav vätska eftersom han hade feber.

• honeydew
    La Lola skrev 2014-01-03 16:28:53 följande:
    Och lämnar en bebis/litet barn i en matstol utan uppsikt menar du?

OT men ja det kan faktiskt hända att man måste hämta en glömd smörkniv, torka upp spilld mjölk eller något liknande. I en perfekt värld så lämnar man inte en bebis själv i stolen men det händer, för min del. Att ta upp en kladdig bebis, insmord i blåbärspuré, bara för att hämta något fem meter bort gör jag inte. Men då ser jag också till att bebisen inte kan sätta i halsen eller trilla ur stolen innan jag går.
  • La Lola
    honeydew skrev 2014-01-03 19:03:02 följande:

OT men ja det kan faktiskt hända att man måste hämta en glömd smörkniv, torka upp spilld mjölk eller något liknande. I en perfekt värld så lämnar man inte en bebis själv i stolen men det händer, för min del. Att ta upp en kladdig bebis, insmord i blåbärspuré, bara för att hämta något fem meter bort gör jag inte. Men då ser jag också till att bebisen inte kan sätta i halsen eller trilla ur stolen innan jag går.
    Skillnad på vara i  samma rum o att lämna köket tycker jag iofs.....
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Dr Mupp

Jag hoppas nätet är gjort av kokbar silikon annars kommer det bli en bakteriehärd utan like. 

Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • 1990amanda

Har sett den med nät och vet att man kan köpa refill nät påsar så man byter ganska ofta! Men den med silikon lät ju mkt bättre!

• Defeateris
    honeydew skrev 2014-01-03 19:03:02 följande:

Fast i ett sånt fall kan man ju lämna bebisen UTAN något som den kan äta och/eller sätta i halsen.. Eller?!
  • I969

Jag tycker i te det verkar så tokigt! Skulle själv ha testat om jag vetat att det fanns, nu köper jag den som present istället till en lite missnöjd bebis med tandsprickning. Just för att lägga frysta grejer i verkar den superbra. Jag satsar på den med silikon: www.jollyroom.se/umami-taste-teaser-orange-gron.html&ttype=click

• honeydew

Jösses La Lola och Defeateris - om ni nu måste veta så har vi närmre till badrummet än kylskåpet från matplatsen hemma hos oss! NEJ jag lämnar inte en bebis ensam vid matbordet utan uppsikt och som jag skrev, så ser jag ju självklart till att bebis INTE kan sätta något i halsen eller komma loss ur stolen om jag måste hämta något som blivit glömt.

Jag låter även min treåring skära grönsaker med en riktig (vass!!!) kniv och har haft barnvakt till min (då) ett-månaders-bebis! Det måste vara ett under att de lever!!

Till er andra - ursäkta att "jag" kapar tråden! Den där sista med silikon verkar ju smart och lättdiskad!

• Defeateris
    honeydew skrev 2014-01-05 18:24:40 följande:
    Jösses La Lola och Defeateris - om ni nu måste veta så har vi närmre till badrummet än kylskåpet från matplatsen hemma hos oss! NEJ jag lämnar inte en bebis ensam vid matbordet utan uppsikt och som jag skrev, så ser jag ju självklart till att bebis INTE kan sätta något i halsen eller komma loss ur stolen om jag måste hämta något som blivit glömt.
    Jag låter även min treåring skära grönsaker med en riktig (vass!!!) kniv och har haft barnvakt till min (då) ett-månaders-bebis! Det måste vara ett under att de lever!!
    Till er andra - ursäkta att "jag" kapar tråden! Den där sista med silikon verkar ju smart och lättdiskad!

Ja, fast jag menade ju just att du kunde lämna matbordet och gå till kylskåp och liknande så länge du har uppsikt över barnet - men utan att behöva en sån här..

Tycker inte alls att det är ett under att dina barn har överlevt och är ledsen om mitt inlägg uppfattades på fel sätt. Jag menade som sagt mest att man inte behövde en sån här för att kunna gå till kyl/liknande och hämta något som blivit glömt.. (men då kanske man inte lämnar matbitar och liknande som den kan råka sätta i halsen inom räckhåll..)

• Lottapotta08

Jag har både en med nät och en i silikon. Testade själv den med nät och det smakade bara tyg... Köpte snabbt en i silikon och den gillar sonen att suga på med lite frukt i. Köpte den på lekmer.se.

Svar på tråden Vart hittar man en sån?