honeydew skrev 2014-01-05 18:24:40 följande:
Jösses La Lola och Defeateris - om ni nu måste veta så har vi närmre till badrummet än kylskåpet från matplatsen hemma hos oss! NEJ jag lämnar inte en bebis ensam vid matbordet utan uppsikt och som jag skrev, så ser jag ju självklart till att bebis INTE kan sätta något i halsen eller komma loss ur stolen om jag måste hämta något som blivit glömt.
Jag låter även min treåring skära grönsaker med en riktig (vass!!!) kniv och har haft barnvakt till min (då) ett-månaders-bebis! Det måste vara ett under att de lever!!
Till er andra - ursäkta att "jag" kapar tråden! Den där sista med silikon verkar ju smart och lättdiskad!

Ja, fast jag menade ju just att du kunde lämna matbordet och gå till kylskåp och liknande så länge du har uppsikt över barnet - men utan att behöva en sån här..
Tycker inte alls att det är ett under att dina barn har överlevt och är ledsen om mitt inlägg uppfattades på fel sätt. Jag menade som sagt mest att man inte behövde en sån här för att kunna gå till kyl/liknande och hämta något som blivit glömt.. (men då kanske man inte lämnar matbitar och liknande som den kan råka sätta i halsen inom räckhåll..)