Sunwing sandy bay beach
Vi funderar på en resa till Cypern och Sunwing sandy bay beach. Någon som varit där och kan ge lite tips och råd?
Vi funderar på en resa till Cypern och Sunwing sandy bay beach. Någon som varit där och kan ge lite tips och råd?
Vi har bokat en vecka i Juni, håller tummarna att det är lika bra som det ser ut.
Vi åker dit för tredje gången nu i juni så vi gillar hotellet. Vi har alltid all-inclusive för det är smidigt för oss då två medlemmar i familjen är gluten allergiska. Maten på buffén är bra tycker jag, finns mycket att välja på och är man där en vecka blir det något nytt varje kväll. Dock skulle jag inte rekommendera att ta det om man är där två veckor då andra veckan blir en upprepning av första. Minus med maten är matsalen som blir stökig och högljud, tänk skolmatsal. Ställ gärna frågor så ska jag försöka svara.
Vi har inte varit på Cypern, men på East beach Side i Turkiet, Sunvings nyaste hotell. Helt nybyggt och superfint! Konceptet är ju detsamma på alla sunving. Vi var där med våra två barn, 3 år och 8 månader. Vi åt frukost två gånger i bufférestaurangen och det var väldigt fräscht och gott utbud. Men - jag hade aldrig orkat äta i den bullriga miljön flera gånger om dagen. Som någon annan skrev, tänk skolmatsal. Hög ljudvolym, mycket spring, inget mys. Etersom man har lägenhet är det enkelt att sno ihop mat på rummet och vi kollar alltid upp var närmaste riktiga mataffär ligger, tycker det är kul att handla mat utomlands. Sen åt vi ofta lunch på La tasca, iaf den i Side hade jättejättegod mat, billigare än hemma och så ingår ju gratis barnbuffé. Med två små barn tycker jag faktiskt att det ofta är mer ansträngande att sitta på restaurangen och äta än att äta i lägenheten. Vill man inte laga mat själv kan man ju ta med sig take away från tex La tasca.
Hoppas ni får en härlig semester!
Vi ska till Sunving på Rhodos i oktober
Mrs Girl - Hur stor är matsalen? Är det bara inomhus? Vi åker som sagt i Juni men jag skippade AI då jag läst mycket kommentarer om liten och stökig matsal. Har också varit på East Beach i Side och där var matsalen lika stor ute som inne och utomhus blir det ju inte riktigt samma oväsen som inne. Men har inte kunnat läsa mig till om så är fallet även på Sandy bay.
Hur är poolerna? Räcker de till även under högsäsong?
Nu är jag här. Väldigt nöjd. Kan lite ångra att vi inte tog ai. Allt är ganska dyrt. Men anläggningen är supertrevlig. Bor i en Lollo
Vi åker dit 31/7 :)
Fler?
Vi ska dit den 18:e juli med våran 3- åring:), fler som ska dit då?
Vi åker 29/8
Ni som är där nu/har varit där nyss. Hur är deras sulkys i bambino-paketet. Vågar man lämna sin egen vagn hemma och lita på att deras är ok? Bebis är 12 mån.
Lilla fjun - det var märket chicco, kommer inte ihåg modellen, sulky med sufflett. Vår lilla var 14 månader och jag tyckte den funkade bra.
Vi åker 29/8
Men. Jag gjorde en smiley, inte massa frågetecken.
Vi är här nu och är mycket nöjda. BOR i en happy baby rum
Ja
Ska också dit då. Åker ni från Landvetter? ????
Ja
Förstår inte varför mina smileys blir frågetecken. Hmm.