• PaulinaF

Sunwing sandy bay beach

Vi funderar på en resa till Cypern och Sunwing sandy bay beach. Någon som varit där och kan ge lite tips och råd?

• Svar på tråden Sunwing sandy bay beach
  • Lilla Fjun
    lalala skrev 2014-02-11 19:43:58 följande:
    Har bokat 2 veckor i slutet av juli! *wiiiii*

Uppdatera snälla när ni varit där!
  • JoJo02

Vi har bokat en vecka i Juni, håller tummarna att det är lika bra som det ser ut.

• Mrs girl

Vi åker dit för tredje gången nu i juni så vi gillar hotellet. Vi har alltid all-inclusive för det är smidigt för oss då två medlemmar i familjen är gluten allergiska. Maten på buffén är bra tycker jag, finns mycket att välja på och är man där en vecka blir det något nytt varje kväll. Dock skulle jag inte rekommendera att ta det om man är där två veckor då andra veckan blir en upprepning av första. Minus med maten är matsalen som blir stökig och högljud, tänk skolmatsal. Ställ gärna frågor så ska jag försöka svara.

Nu e våran sötnos här 8/7-09
  • Paige80

Vi har inte varit på Cypern, men på East beach Side i Turkiet, Sunvings nyaste hotell. Helt nybyggt och superfint! Konceptet är ju detsamma på alla sunving. Vi var där med våra två barn, 3 år och 8 månader. Vi åt frukost två gånger i bufférestaurangen och det var väldigt fräscht och gott utbud. Men - jag hade aldrig orkat äta i den bullriga miljön flera gånger om dagen. Som någon annan skrev, tänk skolmatsal. Hög ljudvolym, mycket spring, inget mys. Etersom man har lägenhet är det enkelt att sno ihop mat på rummet och vi kollar alltid upp var närmaste riktiga mataffär ligger, tycker det är kul att handla mat utomlands. Sen åt vi ofta lunch på La tasca, iaf den i Side hade jättejättegod mat, billigare än hemma och så ingår ju gratis barnbuffé. Med två små barn tycker jag faktiskt att det ofta är mer ansträngande att sitta på restaurangen och äta än att äta i lägenheten. Vill man inte laga mat själv kan man ju ta med sig take away från tex La tasca.

Hoppas ni får en härlig semester!
    Vi ska till Sunving på Rhodos i oktober

• JoJo02

Mrs Girl - Hur stor är matsalen? Är det bara inomhus? Vi åker som sagt i Juni men jag skippade AI då jag läst mycket kommentarer om liten och stökig matsal. Har också varit på East Beach i Side och där var matsalen lika stor ute som inne och utomhus blir det ju inte riktigt samma oväsen som inne. Men har inte kunnat läsa mig till om så är fallet även på Sandy bay. 

Hur är poolerna? Räcker de till även under högsäsong?

• Mrs girl
    JoJo02 skrev 2014-04-07 06:38:16 följande:
    Mrs Girl - Hur stor är matsalen? Är det bara inomhus? Vi åker som sagt i Juni men jag skippade AI då jag läst mycket kommentarer om liten och stökig matsal. Har också varit på East Beach i Side och där var matsalen lika stor ute som inne och utomhus blir det ju inte riktigt samma oväsen som inne. Men har inte kunnat läsa mig till om så är fallet även på Sandy bay. 

Hur är poolerna? Räcker de till även under högsäsong?

Matsalen är ganska stor men aningen trång. Det finns en utomhus del men den går bara att använda vid frukost och lunch. Middagstid så är det restaurang finos yta. Några gånger i veckan serveras dock buffén utomhus vid polen.

Poolerna har räckt när vi har varit där men då har vi varit där efter skolorna här hemma har börjat. Så hur det är mitt i sommaren vet jag inte. Såg att dom har byggt rutschkanor i år och det kan nog göra att det blir mer trångt i den stora poolen.
    Nu e våran sötnos här 8/7-09
  • JoJo02

Nu är jag här. Väldigt nöjd. Kan lite ångra att vi inte tog ai. Allt är ganska dyrt. Men anläggningen är supertrevlig. Bor i en Lollo

• Lilla Fjun

Ni som är där nu/har varit där nyss. Hur är deras sulkys i bambino-paketet. Vågar man lämna sin egen vagn hemma och lita på att deras är ok? Bebis är 12 mån.

• JoJo02

Lilla fjun - det var märket chicco, kommer inte ihåg modellen, sulky med sufflett. Vår lilla var 14 månader och jag tyckte den funkade bra.

• flingflong
    Lilla Fjun skrev 2014-07-04 21:08:34 följande:

Vi åker 29/8

Ska också dit då. Åker ni från Landvetter? ????
  • lia27

Vi är här nu och är mycket nöjda. BOR i en happy baby rum

• Lilla Fjun

Ja

flingflong skrev 2014-08-01 13:47:22 följande:

Ska också dit då. Åker ni från Landvetter? ????

• flingflong
    Lilla Fjun skrev 2014-08-03 21:22:25 följande:

Ja

Jag frågade dig men sedan glömde jag logga in här igen. Vad kul, då kanske vi ses utan att veta om det.????
Svar på tråden Sunwing sandy bay beach