• Lilla Morran

Ni med erfarenhet av trehjulingar!!!

Behöver er hjälp! Söker en billig trehjuling för vårt fjärde och sista barn. Har vänner som kan tänka sig att sälja en UJ alt en babytravel. Båda vagnarna verkar bra, men det jag saknar är att ha sittdelen så att jag kan se mitt barn. Blir det inte någon av dessa så blir det beg på Blocket. Hur ska jag tänka??? Bor på landet med grusväg, promenerar ofta några kilometer per dag, handlar mat med vagnen. Vill ha möjlighet att vända sittdelen. Läser tester framlänges och baklänges men blir inte klokare. Hur tänker ni andra? Erfarenheter mottages tacksamt! /fyrbarnsmamman...

• Svar på tråden Ni med erfarenhet av trehjulingar!!!
  • LiiLo

Jag har en UJ och den funkar utmärkt :)
    Det enda problemet är att det är inte är pumpfria hjul, har fått punka några gånger nu :/
    Pluset nu är att det finns en annan sits att köpa till om man vill ha den framåtvänd när barnet är mindre, men vet inte om den passar alla UJ modeller.
    Jag handlar går också och handlar då jag inte har körkort och tycker man får plats med rätt mycket i korgen under, i suffletten och så kan man hänga påsar i remmen som sitter på handtaget :D

• Lilla Morran

Jaha, undrar vad en sån insats kan kosta så man kan ha barnet mot sig? Vill ju inte betala så mycket, men kanske kan det vara värt en slant...

• Kina79

Jag hade hellre satsat på en klassisk fyrhjuling. Typ Brio eller liknande.

Av de två du nämnde hade jag alla gånger valt babytravel. Sitsen i den är mer plan vilket gör att barnen kan sitta upp ordentligt. I UJ halvsitter de alltid bakåtlutade.

• supersötasilversara

Jag har inte haft trehjuling själv men dragit kompisars barn i dom, jag skulle inte vilja ha någon av dessa vagnar. Just för att man har barnen framåt och för att barnen aldrig kan sitta rakt upp. Nu senast i en trehjulig babytravel så sitter kompisrns 2, 5-åring liksom li halvliggandes position trots att det är hösta "sittläget". Sen är de ju väldigt sköna/smdiga att köra men det finns det ju andra vagnar som är också .

• Funderingar01

Hej jag hade en trehjulig quinny freestyle till min son som vi var jättenöjda med. Vändbar sits, bra läge på sitsen med fullt liggläge men även helt upprätt läge. Jag gillade även funktionen att man kunde vika bågen åt sidan när man ska sätta i och ta ur barnet. Det låter larvigt, men även handbromsen var bra i tex hala nedförsbackar på vintern. Lufthjul som jag själv tycker är ett måste. Nackdelen är väl varukorgen som inte är den största. Men vi var nöjda!

• Lilla Morran

Vi har haft en gammal Brio-vagn till våra äldre barn. Vi var jättenöjda, men efter att ha haft en UJ tvillingvagn med svängbara hjul så blev det en bekvämlighet som jag gärna vill ha. Tycker att trehjulingar är smidigare än en fyrhjuling. Har dock kikat på Brio Sing (?) som har fyra hjul och uppfyller de flesta andra önskemål jag har också, men är osäker på de små hjulen på grusväg och i snö... Nån som vill tycka till?

• LiiLo

Extrasitsen heter Mountain buggy face to face och jag hittade en på Jollyroom för 499kr så den är inte dyr, man kan även använda den som babysitter :)

Svar på tråden Ni med erfarenhet av trehjulingar!!!