• salamandraa

Varför händer det inget...

Hej alla ! 

Jag och min sambo har försökt få barn nu i 1 år och 3 månader.
    I november 2012 blev vi så glada då + kom på stickan , men slutade i missfall i vecka 6..

Har gjort 2 aborter tidigare i livet som jag nu ångrar...
    Då verkade jag ju bli på smällen av att karln viftade på kallingarna :.o ?

Är det mig det är fel på nu eller gubben mån tro ?

Ville bara höra om det finns flere där ute som haft samma problem Och till sist blivit gravida på allvar ?

Krambanan

• Svar på tråden Varför händer det inget...
  • Tintin1
    salamandraa skrev 2013-12-30 23:53:46 följande:
    Hej alla ! 

I november 2012 blev vi så glada då + kom på stickan , men slutade i missfall i vecka 6..

Ville bara höra om det finns flere där ute som haft samma problem Och till sist blivit gravida på allvar ?

Krambanan
    Hej!

Jag känner igen mig så otroligt mycket i det du skriver, skillnaden är att jag och min kille har försökt i "bara" 6-7 månader, vilket känns som en evighet för mig. Jag har haft samma kille i många år och jag har blivit gravid 2 gånger med honom och gjort abort. Bägge gångerna var det inte alls läge att skaffa barn, så jag får skylla mig helt och hållet som slarvade med p-pillrena. Men båda de här gångerna blev jag gravid efter bara 1 månad! Och då har jag ändå ätit p-piller sen jag var 15, är idag 31..Och nu när jag verkligen längtar efter ett plus så händer det inte ett skit. Och inte ett enda utslag på äl-stickor heller. Mensenkommer som en smäll på käften varje månad, och varje gång börjar tårarna rinna och jag blir deppig i flera dagar innan jag orkar rycka upp mig igen. Hoppas att vi får plussa snart!

Kram på dig
  • salamandraa

Usch då Tintin1. :( 

Skillnaden här var att jag gjorde mina 2 aborter med 2 andra olika killar. Då jag var yngre och oansvarig.
    MIn nuvarande sambo var också min första kille då jag var 16. Använde aldrig skydd med honom då ( dum som man var) men blev ej heller gravid. Så enligt det här så har vi ju funderat på att han kanske har slöa spermier eller nåt ? blev faktiskt gravid med honom i november som jag skrev men slutade i missfall... Dom andra gångerna jag gjorde abort så tog det inte länge.. Den ena var endast ett en gångs ligg och andra var min dåvarande kille men tog bara några måander..... :(

Kram på dig <3

• salamandraa

Vill ju förrästen fråga om någon annan blivit enklare gravid när ni kört doggystile ?
    Vi körde nästan bara missionären förrut.
    Nu kör vi bara doggystile. Kanske hjälper va ? Flört

• Mar14
    salamandraa skrev 2013-12-30 23:53:46 följande:
    Hej alla ! 

Krambanan
    Om ni försökt i över ett år så ta kontakt med vården så att ni kan i alla fall hamna i kö för utredning. Det varierar lite från olika landsting, men där jag bor är det så att man först måste försöka ett år själv, sen gör de en utredning och om de då inte hittar något får man försöka ytterligare ett år innan man får hjälp. Om de hittar något får man ofta hjälp direkt. Vet inte hur gammal du är, men vänta inte för länge, för OM det är något som är problem så kan det vara en lång resa framför er.

Kroppen förändras ju under livet också, så att du hade lätt att bli gravid tidigare betyder tyvärr inte att du fortfarande har lätt för det, och det är tyvärr många män som har problem med spermierna (kanske pga miljögifter?). Alltså, be att få en utredning så snart som möjligt så att du i alla fall kan utesluta de uppenbara sakerna!

Det sägs tyvärr att ställningen inte spelar någon riktig roll, inte heller att ligga med benen i vädret.

• Micro

Jag o sambon ska nu börja med vår ivf. Vi har oxå en abort bakom oss men det var länge sedan, inte alls läge för barn då trots det kan jag ångra det lite nu när vi inte lyckas bli gravida trots att inget fel hittats. Kan dock bero på åldern.

Svar på tråden Varför händer det inget...