salamandraa skrev 2013-12-30 23:53:46 följande:
Hej alla !
Jag och min sambo har försökt få barn nu i 1 år och 3 månader.
I november 2012 blev vi så glada då + kom på stickan , men slutade i missfall i vecka 6..
Har gjort 2 aborter tidigare i livet som jag nu ångrar...
Då verkade jag ju bli på smällen av att karln viftade på kallingarna :.o ?
Är det mig det är fel på nu eller gubben mån tro ?
Ville bara höra om det finns flere där ute som haft samma problem Och till sist blivit gravida på allvar ?
Krambanan
Om ni försökt i över ett år så ta kontakt med vården så att ni kan i alla fall hamna i kö för utredning. Det varierar lite från olika landsting, men där jag bor är det så att man först måste försöka ett år själv, sen gör de en utredning och om de då inte hittar något får man försöka ytterligare ett år innan man får hjälp. Om de hittar något får man ofta hjälp direkt. Vet inte hur gammal du är, men vänta inte för länge, för OM det är något som är problem så kan det vara en lång resa framför er.
Kroppen förändras ju under livet också, så att du hade lätt att bli gravid tidigare betyder tyvärr inte att du fortfarande har lätt för det, och det är tyvärr många män som har problem med spermierna (kanske pga miljögifter?). Alltså, be att få en utredning så snart som möjligt så att du i alla fall kan utesluta de uppenbara sakerna!
Det sägs tyvärr att ställningen inte spelar någon riktig roll, inte heller att ligga med benen i vädret.