• Ruff88

Kan någon ge lite hopp angående pregotime

Hej!

Jag har alltså börjat att äta pregotime förra månaden, och blev inte gravid...nu är jag efter andra kuren och känns som att det inte tog sig den här månaden heller...blir så ledsen...känns som att det ska vara så omöjligt att få det där plusset för mig...kan någon ge mig lite hopp endå? Kan jag göra något mer än att bara äta pregotime?
    Har en kur kvar till nästa månad...tänk om det inte tar sig då heller...usch..

• Svar på tråden Kan någon ge lite hopp angående pregotime
  • Pepsi
    Ruff88 skrev 2013-12-30 11:32:12 följande:
    Hej!

Jag har alltså börjat att äta pregotime förra månaden, och blev inte gravid...nu är jag efter andra kuren och känns som att det inte tog sig den här månaden heller...blir så ledsen...känns som att det ska vara så omöjligt att få det där plusset för mig...kan någon ge mig lite hopp endå? Kan jag göra något mer än att bara äta pregotime?
    Har en kur kvar till nästa månad...tänk om det inte tar sig då heller...usch..
    Hej!
    Jag blev gravid på min första kur pergotime, tyvärr sluta det i missfall. Sen tog det hela 7 kurer till innan jag blev gravid och är idag i vecka 37 :)
    Det kan ta lång tid även med pergotime. Och skulle det emot all förmodan inte ta sig på dessa tre kurer du har utskrivet så kan man fortsätta med fler efter det.

Men jag vet hur det är och vara inne i den där jäkla karusellen med piller och ägglossning hit och dit och VÄNTAN!
    Men kan lova dig, att när du väl får det där pluset på stickan som du längtat efter så glömmer man alla kurer som inte gått vägen. 
    Innan jag blev gravid käkade jag LCHF och gick ner 10 kilo. Plus att min läkare skrev ut metformin som var en boost för min ägglossning. Men du kanske är normalviktig? 

Upp med hakan! Du kommer med alla säkerhet få ditt plus till slut! Försök ha tålamod! Det är mitt bästa tips. :)

Stort lycka till! 
  • Alltidväntarmanpånåt

Hej Första ggn jag skriver på ett forum... Men som många andra som vill bli/är gravida så har jag läst massor på både gott och ont... Jag har precis ätit min första kur och är på dag 20 i min cykel. Tyvärr ingen stegring på ägglossningsstickorna så jag tror inte att det fungerade:( Jag antar att det fungerade för dig, att du haft två ägglossningar nu med Pergotime. För mig låter det jättepositivt. Då fungerar ju den biten. Det ska bara ta sig och det kommer det göra. Förstår att du vill ha ditt + nu på en gång. Jag har hört om många som blir gravida på första försöker. Men lika vanligt verkar det va att få på tredje försöker eller i uppehållet som görs efter tre månader. Håller tummarna för dig, för mig och för alla er andra pergoknaprare:) Lycka till! PS. Hur kommer det sig att du fick börja äta Pergotime från första början? Hur långa har dina cyklar varit innan och med Pergotime? Barn sen tidigare?

• Ruff88
    Pepsi skrev 2013-12-30 12:48:51 följande:
    Hej!
    Jag blev gravid på min första kur pergotime, tyvärr sluta det i missfall. Sen tog det hela 7 kurer till innan jag blev gravid och är idag i vecka 37 :)
    Det kan ta lång tid även med pergotime. Och skulle det emot all förmodan inte ta sig på dessa tre kurer du har utskrivet så kan man fortsätta med fler efter det.

Men jag vet hur det är och vara inne i den där jäkla karusellen med piller och ägglossning hit och dit och VÄNTAN!
    Men kan lova dig, att när du väl får det där pluset på stickan som du längtat efter så glömmer man alla kurer som inte gått vägen. 
    Innan jag blev gravid käkade jag LCHF och gick ner 10 kilo. Plus att min läkare skrev ut metformin som var en boost för min ägglossning. Men du kanske är normalviktig? 

Upp med hakan! Du kommer med alla säkerhet få ditt plus till slut! Försök ha tålamod! Det är mitt bästa tips. :)

Stort lycka till! 
    Tack för tröstan :) joo, det är ju lite stressigt och jobbigt att hålla koll på ägglossningen och tabletterna, men som du säger är väntan det värsta..
    Joo, jag är normalviktig...och när jag var hos läkaren efter första kuren så fungerade det och jag hade ägglossning..känns på något sätt att jag inte hade det den här månaden dock, hade lite värk som förra gången men inga utslag på äl stickorna ( från testlagret) tidigare använde jag clearblue digital äl stickor och det fungerade utmärkt, undrar om det kanske stickorna det var fel på.
    Men som du säger jag får väl ha tålamod...:)

Och grattis till dig! du har då gått en lång väg endå, tänk att man aldrig ger upp endå när man vill ha en bebis så mycket :)
  • Ruff88
    Alltidväntarmanpånåt skrev 2013-12-30 13:21:21 följande:
    Hej Första ggn jag skriver på ett forum... Men som många andra som vill bli/är gravida så har jag läst massor på både gott och ont... Jag har precis ätit min första kur och är på dag 20 i min cykel. Tyvärr ingen stegring på ägglossningsstickorna så jag tror inte att det fungerade:( Jag antar att det fungerade för dig, att du haft två ägglossningar nu med Pergotime. För mig låter det jättepositivt. Då fungerar ju den biten. Det ska bara ta sig och det kommer det göra. Förstår att du vill ha ditt + nu på en gång. Jag har hört om många som blir gravida på första försöker. Men lika vanligt verkar det va att få på tredje försöker eller i uppehållet som görs efter tre månader. Håller tummarna för dig, för mig och för alla er andra pergoknaprare:) Lycka till! PS. Hur kommer det sig att du fick börja äta Pergotime från första början? Hur långa har dina cyklar varit innan och med Pergotime? Barn sen tidigare?
    Hej! :)

Det var ju tråkigt att höra om din äl, men du ska väl gå på en undersökning för att försäkra dig om att det fungerar/eller inte fungerar, då höjer de väl till två tabletter  per dag?
    Jo, jag hade ju äl första månaden, men den här är jag osäker på för jag fick inte heller utslag på äl stickorna.
    Har inga barn sen tidigare, och vi har inte direkt från början velat bli med barn men eftersom vi inte skyddade oss och tänkte att händer det så händer det, men ingenting hände på över två år, då gick jag till gyn och fick det utskrivet, sen dess försöker vi bli gravida.
    Mina cykler har varit rätt så oregelbundna faktiskt.
    Hur länge har du försökt bli med barn? och varför får du ta prego?

Jag håller tummarna för att vi snart ska få det efterlängtade plusset!!! :)

• AsterA

För mig tog det sig på 3:e kuren. Första kuren var en enkelkur. Andra dubbel. Jag fick ingen ägglossning varken första eller andra gången trots att flera äggblåsor var på gång. Hade verkligen inget hopp alls inför tredje (trippelkur). Dessutom fick jag en massa obehagliga biverkningar och läkaren som behandlade mig sa att om det inte tar sig på tredje försöket så rekommenderar hon IVF. En enda bålsa mognade den månaden och det också väldigt sakta. På cykeldag 21-22 fick jag dock ägglossning. Då hade vi redan fått tid på IVF-kliniken och varit där för ett första samtal. Där gjorde de ett VUL och såg att ett ägg hade släppt och att slemhinnan var riktigt tjock. 10 dagar senare plussade jag och är idag i vecka 36. Hoppas verkligen att det tar sig för dig också snart! Lycka till!

• Alltidväntarmanpånåt

Astera: Vilket uppmuntrande inlägg:) Iaf för min del. Visste inte att man kunde få trippeldos men det låter ju jättebra. Jag är ju bara på enkel än så länge. Ruff88: jo, jag ska ta ett blodprov om ett par dagar. Vi har ett barn sen tidigare som är två år. Det kom till på första försöket. Inga tilläggshormoner utan allt bara funkade. När vårt barn va nästan 1 år ville vi ha en till. Men då gick det inte så lätt. Har alltid haft långa cyklar på 32-35 dagar men i våras började allt krångla. Visste inte att man kunde äta hormoner osv eftersom jag inte hade några liknande erfarenheter. Tyckte det va extremt frustrerande att allt funkar så bra innan och sen bara allt kraschade. Tillslut gjorde jag en undersökning där allt såg bra ut (förutom lätta cellförändringar) men nån äl verkade inte va på g. Sen väntade jag ett par veckor och när inget kom så blev det först en 13-dagarskur med Provera för att få mens och sen 5 dagar Pergotime. Får väl se vad blodprovet visar sen. Kanske får bli en dubbelkur då... Har läst att vissa även hör vul men det är inget som har diskuterats i mitt fall. Känner mig väldigt frustrerad över hur allt kan funka ena stunden och sen inte. Klart man är glad för det barn man har men jag tror inte det spelar nån roll hur många barn man har, vill man ha ett till så är längtan stor. Och så vill man ju ändå att den kropp man fått ska fungera! Ibland kan jag nästan känna hur det sparkar där inne men så vet man att det bara är minnen av hur det känns och inte på riktigt:( Har du nån uppföljning inplanerad? Vilken typ av uppföljning hade du efter första kuren, blodprov eller VUL? Om jag förstått saken rätt kan man mäta hormonhalten. Har du gjort det? Skiljde det sig mkt från första och andra gången isåfall? Kanske kan det bara va en liten dipp denna månad. December kan ju va en stressad månad på många vis. Själv vet jag att jag är och har vart stressad ett tag så anstränger mig verkligen för att stressa ner. Stresshormonet kan ju slå ut hormonet som gör det möjligt att bli gravid har jag fått lära mig, så arbetar lite m mindfullness för att varva ner och befinna mig i nuet och inte grubbla iväg. Du får berätta hur det går gör dig sen:)

Svar på tråden Kan någon ge lite hopp angående pregotime