Pepsi skrev 2013-12-30 12:48:51 följande:
Hej!
Jag blev gravid på min första kur pergotime, tyvärr sluta det i missfall. Sen tog det hela 7 kurer till innan jag blev gravid och är idag i vecka 37 :)
Det kan ta lång tid även med pergotime. Och skulle det emot all förmodan inte ta sig på dessa tre kurer du har utskrivet så kan man fortsätta med fler efter det.
Men jag vet hur det är och vara inne i den där jäkla karusellen med piller och ägglossning hit och dit och VÄNTAN!
Men kan lova dig, att när du väl får det där pluset på stickan som du längtat efter så glömmer man alla kurer som inte gått vägen.
Innan jag blev gravid käkade jag LCHF och gick ner 10 kilo. Plus att min läkare skrev ut metformin som var en boost för min ägglossning. Men du kanske är normalviktig?
Upp med hakan! Du kommer med alla säkerhet få ditt plus till slut! Försök ha tålamod! Det är mitt bästa tips. :)
Stort lycka till!
Tack för tröstan :) joo, det är ju lite stressigt och jobbigt att hålla koll på ägglossningen och tabletterna, men som du säger är väntan det värsta..
Joo, jag är normalviktig...och när jag var hos läkaren efter första kuren så fungerade det och jag hade ägglossning..känns på något sätt att jag inte hade det den här månaden dock, hade lite värk som förra gången men inga utslag på äl stickorna ( från testlagret) tidigare använde jag clearblue digital äl stickor och det fungerade utmärkt, undrar om det kanske stickorna det var fel på.
Men som du säger jag får väl ha tålamod...:)
Och grattis till dig! du har då gått en lång väg endå, tänk att man aldrig ger upp endå när man vill ha en bebis så mycket :)