Pco/s - spontant gravid?
Undrar om någon av er med PCO/S har blivit spontant gravid? Hade ni mens/blödningar? Använde ni ägglossningstest för att kontrollera om ni får ägglossning? Kan man ha ägglossning utan blödning som PCO/S:are? :S
Undrar om någon av er med PCO/S har blivit spontant gravid? Hade ni mens/blödningar? Använde ni ägglossningstest för att kontrollera om ni får ägglossning? Kan man ha ägglossning utan blödning som PCO/S:are? :S
Hej Jag har PCO, fick hjalp på fertilitetsklinik for att bli gravid med mitt forsta barn. Nu 2 år senare har jag bivit gravid spontant. Jag har haft mens "regelbundet", men har ingen aning om agglossning. Men den gången vi fick hjalp sa lakaren att jag nog aldrig hade agglossning. Hoppas det lyckas for dig!
Jag blev spontangravid månaden efter ett misslyckat ivfförsök(och tre års hemmaförsök). Sen när han var tio månader blev jag gravid igen. Jag har haft mens med 30-60 dagars mellanrum, aldrig ägglossning då vi haft koll med ultraljud och försök med pergo.
Du blöder alltid efter en äl, oavsett om du har pcos eller inte (så länge du inte blir gravid vill säga).
Jag har blivit gravid tre gånger spontant! Och då menar läkarna ändå att jag har rätt "svår" pcos.
När jag slutade med p-piller för drygt tio år sedan så blödde jag kanske 1-2 ggr per år och hade med all sannolikhet ingen äl öht. När vi sökte hjälp efter fyra år utan resultat (så klart) så fick jag Provera och Pergotime som inte fungerade alls på mig.
Men efter att jag börjat med metformin och gått ner tio-femton kilo så blev jag plötsligt gravid. Tyvärr slutade det i ett ma. Mensen var inte regelbunden, men bra mycket tätare än 2 ggr/år och tydligen hade jag äl i alla fall en gång.
Ett och ett halvt år senare blev jag plötsligt gravid igen. Då hade jag fortsatt med metformin men inte gått ner något mer i vikt. Mensen var regelbunden men rätt långa cykler och läkaren trodde inte jag hade äl. Tydligen hade jag det i alla fall en gång till. ;) Vi skulle precis ställa oss i kö för ivf då. Barnet är nu 3 år drygt. :)
Jag började med metformin igen direkt efter att jag slutade amma, men mensen ville inte bli regelbunden för det och jag misstänker själv att jag inte hade någon äl. För ett år sedan påbörjade jag en viktnedgång som stannade på -30kg. När jag efter viktnedgången börjar med metformin igen blev mensen regelbunden på 32 dagars cykel och jag har i alla fall detekterat två äl med äl-tester (dock vet jag att pcos kan ge falska utslag på äl-test, så den första är jag osäker på). Vid andra äl blev jag gravid och jag har precis i dagarna plussat! :)
Tro de eller ej men när jag träffade min nya kille blev jag gravid trots att jag åt diane och jag har pco konstaterat genom vaginalt ultraljud. Fick en chock. Men jag lyckats bli gravid spontant trots att läkarna sa till mej att jag skulle ha svårt för att bli gravid.