• lizafredriksson

Den här gången vill jag att amningen ska gå bra , tips.

Jag vänta mitt tredje barn om några veckor och jag vill så gärna amma den här gången.

Jag har inte villat det riktigt dom andra gångerna med min första så försökte jag men det gick inte så bra hade inte mjölk så min dotter blev mätt sen tyckte jag att det var jobbigt att sitta där med bröstet bara svettades och tyckte det var jobbigt , gav upp efter 14 dagar.

Med mitt andra barn så ammade jag lite men gick över på flaska efter en vecka jag hade mer mjölk den gången men ville inte och gav upp , tyckte det vara var jobbigt,
    Med båda så hade jag hängiga bröst och en bröstvårta som var under bröstet så jag fick vika upp bröst för att bebisen skulle få tag det var jobbigt och gjorde mycket att jag inte kände mej ok med amningen.

Nu har jag OP mina bröst och dom ser ut som dom ska , får fram mjölk redan nu om jag trycker på vårtan och jag vill verkligen amma den här gången.
    Hoppas det går bara , frågan är om jag får mjölk så bebisen blir mätt. Jag är ju mer peppad den här gången och vill amma så jag hoppas det går.

• Svar på tråden Den här gången vill jag att amningen ska gå bra , tips.
  • malzac

Gå med i Amningshjälpens slutna grupp på Facebook. Där kan du hitta bra info men också massor av stöd och pepp. Och läs en bok om amning så att du vet vad du har att vänta och har koll på de "fällor" som kan hindra amningen. Jag gillar Amning I Vardagen.

Svar på tråden Den här gången vill jag att amningen ska gå bra , tips.