• koje

Någon mer som känner att bara åren försvinner?

Jisses sitter här och har ångest över att min älste son blir 18 i morgon.
    Vart tog åren vägen?
    För 18 år sen kom det en liten palle vante som vägde 2890 o var 49cm lång nu e han den ståtligaste unge man jag känner på ca 186 lång o ja vikten vet jag inte men han e en dröm.
    Men vad hjälper det när hans "gamla" mamma sitter här och mår kasst. Jag hinner inte med i åren. Ja kasst mår jag väl inte men ja jag vet inte hur jag ska förklara kanske det är någon där ute som känner som jag.
    Jag kan bara vara super stolt över honom. Han har knappt haft någon sjukfrånvaro sen han började skolan för en massa år sen. Ja 14 dagar e allt. Han går på samhäll/idrott i Markaryd och trivs jätte bra kanon betyg har han med så det finns inget att klaga på. Hna hjälper till massor hemma visst det är väl inte lika populärt alltid men det är inget lång tjurande.
    Vilken 17åring som han var då stannar hemma och passar sina småsystrar när hans busiga föräldrar åker iväg och föder en liten lillebror som han alltid önskat så efter 3 småsystrar så kommer äntligen lillebror och jag tror inte det finns någon stoltare storebror än han över lillebror ja han är stolt över sina systrar med för den delen men lillebror e bäst.

Bara mina ensamma tankar inför 18 års dagen i morgon.

• Svar på tråden Någon mer som känner att bara åren försvinner?
  • Lilladu

Min största är bara 11 men det har gått SSSÅÅÅÅ fort, kan bara gissa hur du känner dig. Det är väl tur att den store killen alltid kommer vara din lille kille
    Hans kanon beteende kan du väl passa på att suga i dig lite av, det är ju du som fostrat honom (till stor del iallafall)

sov gott nu innan dagen är inne.

kram

• A73H

Åh, men du - ha inte ångest! Han är ju nästan vuxen, och som det låter på dig, en fantastisk, omtänksam, ansvarstagande sådan! Luta dig tillbaka, blunda, ta ett djupt andetag och njuuuut! / Anna

• LisaS

Jag känner oxå att åren bara rinner iväg och jag håller på att bli gammal. Min äldsta blir 17 i maj. Jag hinner inte med riktigt.

• trolltagen

Hej!
    Håller med fullständigt, vill vara delaktig i allt jag bara får med mina knoddar. Min äldsta blir 21 i år, han kom till världen när jag skulle fylla 17 år så när jag var lika gammal som han så var jag två barns mamma , helt ofattbart. Han är oxå helt underbar, min yngsta har nu blivit 5 veckor.

• Mammatillfem

Vet hur du känner....Min älsta,som var en liten pojke som jag bar,födde,ammade och tog hand om,som sedan blev storebror vid 1 år o 9 månader o sedan dess alltid fått på något vis varit "stor",är en omtänksam storebror som åt sina småsyskon och bryr si g om både dem,mig o vi äldre..! Nu har han gått ut nian,tagit studenten(2001),tagit körkort,fått jobb och flickvän o eget hem....Men är sååå go o rar och har aldrig "skämts" för mamma...

Han är 23 men blir 24 i april,kör just nu långtradare med släp med låååånga,uttröttande arbetsdagar....MIN "lilla"(f d med lilla,ja..) SON...Världens bästa förstfödde!

Lika stolt är jag över tvån och trean,även de är stora nu,har egna hem,en körkort o vill arbeta o är jägare,en har redan själv skaffat två barn (min dotter),de har sina egna liv...

Hemma har jag nu "bara" tonåringen på 16½ och minstingen på 5½ år....Vad fort det går!

• Vem där

Kunde varit jag som skrivit TS ... och medan jag städade, plockade upp legobitar, lagade mat och vek tvätt så kom inkallelseordern... och inte hade dom skrivit var mammorna skulle bo, det måste dom ha glömt

Jag kan vakna mitt i natten och få megaångest över allt som jag tycker att vi inte hann ...

• koje

Usch ja den har kommit här med. Vart ska era gostroll hän?
    Min ska till kristianstad den 4 april tror ja det var el så var det den 5e.

Vi måste protestera varför får inte vi mammor hänga med buhh

• Vem där

Karlskrona i slutet av juli tror jag. Men det måste vara en miss att dom inte skrivit var vi ska bo, självklart ska vi vara med. Hur ska det annars gå - för oss menar jag Jag har varit och köpt passande gummistövlar att ta med

Förut har jag nog tänkt att mammor varit lite nojiga när barnen blivit stora men tjena, inte trodde jag att det skulle kännas så här Jag känner mig nästan lurad. Kommer ihåg när jag första gången satte honom i babyskyddet och åkte iväg i bilen, det var underbart - och alldeles nyss ... nu åker han iväg själv och jag står förvånad kvar och vinkar och säger 'Kör försiktigt!'

• koje

usch ja fy. Ja ännu så länge så har han inget körkort som tur är så det är jag som kör fortfarande och hans pappa. Ja han övningskör med oss.

Det värsta var väl när han sa lite på skoj ja nu e ja 18 så nu kan ja bestämma själv när ja ska lägga mej.

Han praktiserar i idrott på sin gamla skola i 3 v nu och han tycker att det är lite jobbigt med vissa klasser men han e trött som en gnu på kvällarna o går o lägger sig i vanlig skol tid nu hihi o kan sova massor.

Svar på tråden Någon mer som känner att bara åren försvinner?