LillGris skrev 2013-12-26 12:17:20 följande:
Det kan du, men det kan bli jobbigt om brösten inte töms kontinuerligt. Så on du kan pumpa är detnog skönare för dig, ingen hit med sprängfyllda pattar och mätt bebis :p
jag kan pumpa men vill inte trigga mjölkproduktionen för mycket, jag har tendenser till överproduktion redan... försöker med nån slags blockamningsvariant nu, för att hon ska få del av den där magiska feta mjölken. men blir det sprängning pumpar jag såklart, eller så får hon ställa upp hehe, och hon kommer ju fortfarande ammas i första hand.
hur vet man när bröstet är "tömt"?? de flesta tips jag har läst handlar om att bäbisen slutar dricka ur ena då tomma bröstet och så byter man till nästa, men min bäbis slutar ofta dricka innan mjölken har slutat och somnar typ med munnen full... (det rinner ut i mitt knä och över min axel) och lagom till nästa matning har ju mitt ena bröst redan hunnit få påfyllning. jag ammar mest från ett bröst nu, det andra är svårt att få bra vinkel på för oss båda och det verkar inte fyllas på lika mycket som "huvudbröstet" heller... fan vad allt det här är svårt!! jag är som en glassmaskin utan instruktioner!!