• straw2008

Får man äta hur mkt som helst då man betalat för buffe?

Får man ta hur mkt som helst, bara skala av fisken o lämna riset på sushi tex ? Peta ut räkorna ? Osv Osv. Personligen tycker jag ABSOLUT man får det, men vad tycker ni andra?

I kinamockaskogen.....
  • Svar på tråden Får man äta hur mkt som helst då man betalat för buffe?
  • Anna74a

Finns väl inget som hindrar mer än ens egen självrespekt och värdighet.

• viseversa

Nej peta bort fisken på suchin är INTE okej. Det handlar om vett. Man gör inte så. Dock får man äta så mycket man orkar men itne sitta och peta ut bara vissa saker så en massa mat slängs när man är färdig. Tycker det är ohyfsat helt enkelt. Finns folk som svälter och så sitter vi här i sverige och petar bort "godbitarna"

Instagram...LOVALOVISA
  • straw2008

Jag tycker riset hör ihop med fisken på sushin men har sett många som plockat bort. Jag är själv selektiv redan vid grytan, redan DÄR petar jag bort det jag vill ha (lämnar alltså inte många gram på tallriken som slängs).

I kinamockaskogen.....
  • Voluptuous Shalimar

Jag brukar inte ta ris över huvud taget på kinabufféer. Så jag slipper peta. Riset till sushin brukar jag äta upp, inte allt men åtminstone hälften - och jag tar inte mer än kanske 5-6 bitar om jag ska äta annat efter, så det blir inte mycket som slängs. 

• straw2008
    Voluptuous Shalimar skrev 2013-12-18 09:28:16 följande:
    Jag brukar inte ta ris över huvud taget på kinabufféer. Så jag slipper peta. Riset till sushin brukar jag äta upp, inte allt men åtminstone hälften - och jag tar inte mer än kanske 5-6 bitar om jag ska äta annat efter, så det blir inte mycket som slängs. 

Jag tar inte heller ris på buffe.. känns liksom onödigt. Är det generellt för mkt ris på sushi? äter du riset om du köer 8-bit på sushi stället?
    I kinamockaskogen.....
  • Voluptuous Shalimar
    straw2008 skrev 2013-12-18 10:51:27 följande:

Jag tar inte heller ris på buffe.. känns liksom onödigt. Är det generellt för mkt ris på sushi? äter du riset om du köer 8-bit på sushi stället?
    Nej, inte allt. Lämnar en del då med (max hälften).
  • Knota

Jag köper sashimi istället, blir enklare så.

• Robert 832

Man får äta hur mcyekt/lite man vill när man betalat för buffe. Jag antar att tråden handlar om artikeln i vilken en restaurangägare skällde ut en kund för att han tog en fjärde portion lasange?
    Ägaren menade på att han ekonomiskt gick back på den kunden men jag undrar hur han menar att han skulle tjäna på det dåliga rykte som restaurangen no doubt kommer att få.

Dessutom, även om ägaren gör en förlust på just den här killen så gör han en större vinst på alla som är små i maten utan att betala tillbaka mellanskillnaden. Det är gambiten man gör när man har en buffe och känner man som ägare att man inte har råd att föda vissa kunder ska man nog inte ha buffe.

• Knota
    Voluptuous Shalimar skrev 2013-12-18 11:12:26 följande:
    Sashimibuffé är svårt att hitta!
    Det är ju iofs inte nödvändigt att det ska vara buffé. Jag tycker det är lite överskattat, springa iväg och hämta mat hela tiden.
  • Voluptuous Shalimar
    Robert 832 skrev 2013-12-18 11:14:21 följande:
    Man får äta hur mcyekt/lite man vill när man betalat för buffe. Jag antar att tråden handlar om artikeln i vilken en restaurangägare skällde ut en kund för att han tog en fjärde portion lasange?
    Ägaren menade på att han ekonomiskt gick back på den kunden men jag undrar hur han menar att han skulle tjäna på det dåliga rykte som restaurangen no doubt kommer att få.

Dessutom, även om ägaren gör en förlust på just den här killen så gör han en större vinst på alla som är små i maten utan att betala tillbaka mellanskillnaden. Det är gambiten man gör när man har en buffe och känner man som ägare att man inte har råd att föda vissa kunder ska man nog inte ha buffe.
    Eller hur!

Jag har sån lust att åka till den där restaurangen bara för att gå in och plock på en lagom portion för MIG (dvs en rätt liten, äter kanske 1/3 tallrik mat till lunch) och sedan högljutt kräva att få betala mindre  än gängse buffépris med samma argumentation som krögaren använde mot killen som tydligen gillade lasagne. 
Svar på tråden Får man äta hur mkt som helst då man betalat för buffe?