Vill jobba lite under föräldraledigheten men FK svarar ju fasiken olika hur jag skyddar mitt SGI så jag vågar inte.
Hej, är aningen irriterad på fk och Sverige just nu. Här är man en som har arbete och vill jobba, vilket inte många kan men istället vågar jag inte pga alla dumma regler FK hittat på för att skydda SGI.
När jag ringer för att fråga och jag ställer NOGGRANNA EXEMPEL för att det inte ska bli missförstånd, så får jag av 3 personer helt olika svar.. hur fasiken ska man lita på nån av dom och våga göra nåt?? är ju livrädd mitt SGI sjunker då och har därför struntat i att arbeta.
NU när jag skulle ringa ÄNNU en gång (och igår flera ggr) så är det ju bara hög belastning och jag behöver konkreta svar SNARAST för mitt jobb väntar på svar.
så 1.
Om jag ringer in, kan jag få prata med någon högre upp än dom som svarar i telefon, som faktiskt KAN något och garantera rätt svar?
2. Kan jag få skriftligt på det de säger så det inte blir fel?
3. Om jag nu är helt föräldraledig, men vill vara inringnigsalternativ eller jobba två dag i veckan några timmar för att komma ut lite, räknas jag ändå som helt föräldraledig då och inte behöver tänka på exakt vad varje dag är värd, utan kan ta bort 2h fp om jag jobbat 2h osv?
4.Var går gränsen för att vara tillbaka i tjänst fast jag ändå är massa föräldraledig och att vara helt föräldraledig med lite extra jobb?
5. Jag har nämligen inte heltidstjänst utan 60% och hade jobbat upp till 65% innan jag blev fp ledig och har skyddat det. Så en dag fp är eg värd 5h 20minf ör mig sa hon.
Det är här 2 personer sa helt olika. för att skydda den behövde jag KRÅNGLA MASSA med dessa 5,20 om jag jobbade. medan den andra personen sa att så länge jag är helt föräldraledig och bara jobbar extra så behöver jag inte tänka så.
6. Om nu min dag är värd 5h 20min, men jag jobbar 6h.. hur gör jag då? för jag får väl inte ta för mycket en dag? men jag får jobba mer än mina timmar sammanlagt på en vecka, men inte på en dag, sa en? Jag har ju ett jobb där jag kan jobba kvartar liksom. inte jämna timmar.
7. Enklaste sa dom ju var att om jag får en tid att jobba den dagen som jag är föräldraledig är att flytta den dagen till en dag då jag inte tog ut. MEN tänk om jag fått jobba dom dagarna med just den veckan.. hur gör man då?