Är detta tillåtet?
Hej
Jag har en dotter och är i en vårdnadstvist. Mamman hävdar att min lämplighet som förälder inte räcker till att ha barnet själv. Några bevis finns inte för det! Umgänge har mamman och jag bestämt utanför tingsrätten och det schemat sträcker sig till 28 Februari 2014, bestämda tider och var umgänget ska ske. Vart annat tillfälle är hemma hos mig och vart annat hemma hos Mamman.
Min fråga är: Jag är så jävla less på Mammans ständiga övervakning av vårt umgänge. Vi får aldrig vara ensam! Så i Morgon Måndag sker ett umgänge hemma hos mig och då tänker jag ta barnet, sätta henne i min bil och åka till en leksaksaffär 4 km från min bostad. Finns ingen färdig dom som säger att jag inte får umgås ensam med barnet - det är bara hennes mamma som påstår att det är farligt för barnet och jag säger att det absolut inte råder någon fara.
Så vad kan hända om jag bara drar iväg? typ säger "Nu åker vi iväg med bilen till barnens leksaksstuga AB" eller "nu drar in till staden och kikar, kommer om fyra timmar". Om mamman då säger "NEEEEEEJ aaaaldriiiig i livet!" och jag gör det endå, vad händer med mig då? griper polisen mig för kidnappning och olovlig bortförande av barn eller? försvårar det för egen del att vinna vårdnadstvisten?
Borde egentligen fråga min advokat om detta, men är uppe i så många timmar där så jag har inte råd med fler timmar än det som blir inför huvudförhandlingen... så därför frågar jag här istället då det säkert finns många pålästa själar =)