Ska barn ha en egen mobiltelefon?
Jag ser att en del kottar får det i ganska unga år och aldrig använder handsfree som vuxna. Vad jag vet är det inte förklarat helt riksfritt än.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-12-14 06:13
...riskfritt...
Jag ser att en del kottar får det i ganska unga år och aldrig använder handsfree som vuxna. Vad jag vet är det inte förklarat helt riksfritt än.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-12-14 06:13
...riskfritt...
Mobiltelefoni är en stor industri idag. Tex en ny mobil 400 kr/mån 24 mån bundet, en affär på 10 000 kr. Gärna 2-3st per hushåll och gärna byte efter 1-2 år igen. Det blir stora pengar det. Större en sparandet till barnen har jag sett ibland, fast det är en annan diskussion.
Man ser också att börsvärdena för NOKIA, Apple med flera med mycket mobiler handlar om stora pengar. Bara Apple är värt lika mycket som Sveriges totala statsbudget.
Det är klart att aktieägarna och ledningarna i dessa bolag vill se sina aktier stiga i värde och kan vara beredda att betala ganska många miljarder för undersökningar som visar att det är ofarligt.
Jag kan inte riktigt se hur det kan vara så ofarligt att värma upp sin kropp med mikrovågsstrålar. På mikrovågsugnar finns det varningsdekaler men de är också 500 ggr starkare eller mer. Dock används mobilen kanske 500 ggr längre tid av vissa
Handsfree löser så gott som problemet
Det beror ju på åldern... "barn" är ju ett för stort begrepp.
Om man med barn menar barn och inte tonåringar så tycker jag faktiskt att man skall bespara barnen den plågan. En barndom där man får leka och slippa bekymra sig över mobil är nog en bättre barndom enligt mig. Sen ska ju barnen ha tillgång till det de behöver, men en egen, nej. Absolut inte! Det är inte rätt!
Ju senare desto bättre. Äldsta är 11 år, än har inget av våra barn mobil. Men hon är ensam i sin klass som inte har faktiskt.
De får det när jag känner att det finns ett verkligt behov av det.
Kan inte svara för att i vår familj får barnen en telefon tidigast vid 9 års ålder och det är pga att dom då åker buss själva från skolan.
Det rings inte massa på mobilen för övrigt så jag känner mig inte orolig.
När de börjar ge sig ut på egen hand är det bra, innan dess behövs det inte. Så inte innan mellanstadiet.
En bärbar telefon strålar ofta mer än en mobil, begränsar ni användningen av dem med?
I normalfallet tycker jag det är helt onödigt före tonåren.
det beror väl på ålder och behov. ganska underlig fråga.