• oliviaz

stenhård mage, utan sd

Hej

Precis gått in i vecka 40 och upplever att min mage är konstant hård, som en boll, som att jag skulle ha sd hela tiden utan uppehåll. Ibland stramar det till lite extra vilket känns som sd men magen blir aldrig helt avslappnad efteråt, är mer som stenhård och lite extra stenhård.

Är det normalt?

• Svar på tråden stenhård mage, utan sd
  • Grannys

Blir magen väldigt hård så kontakta förlossningen. Kan vara moderkakan som jävlas!

• oliviaz
    Grannys skrev 2013-12-13 20:04:58 följande:
    Blir magen väldigt hård så kontakta förlossningen. Kan vara moderkakan som jävlas!

Hmm.. Vad klassas som väldigt hård? Känns som en utspänd boll nu liksom, oavsett vad jag gör (sitter, ligger, står, går osv...).
  • Grannys

Ring upp till förlossningen och hör vad de säger.
    Är det ditt första barn?

• oliviaz
    Grannys skrev 2013-12-13 20:33:28 följande:
    Ring upp till förlossningen och hör vad de säger.

Är det ditt första barn?

Japp första. Får nog ta och ringa, kommer aldrig kunna sova i natt annars....
  • Grannys

Fast  är det moderkakan som krånglar brukar man få ont i magen.
    Har du det?

Annars kanske det  "bara" är sd?

• Grannys

Tänk på att de är jättevana att man ringer och fråga dom om råd. Hoppas du har tid att svara vad de säger.

• oliviaz

Ringde, de sa att det inte var någon fara utan bara ont om plats nu på slutet och att det är sammandragningar. Frågade om det var normalt att magen aldrig slappnade av och jo det var det. Jag skulle återkomma om det började göra ont på nåt sätt.

Vet inte om jag känner mig lugnare men får lita på att de vet vad de pratar om :)

Tack för era svar!

• oliviaz

Nä inte mer än att jag haft en bebisrumpa tryckt mot revben en hela dagen ;)

Magen fortfarande hård men nog inte lika "illa" som igår, den har känts lite avslappnad då och då idag.

Hoppas att lillen bestämmer sig för att komma ut snart för nu börjar det bli tungt och obekvämt!

Svar på tråden stenhård mage, utan sd